crescent crazy-type

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->presis så ser ju min oxå ut... :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:presis så ser ju min oxå ut... :)
Vad du en gör så ta inte bort dom .det är helt orginal. <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du behöver inte skämmas,jag vart bara så förundrad för du verkar ju ha bra koll, förstärkta ljuddämpar fästet har jag bara sett på 75-76 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nädå tture jag kommer inte att ta bört dem nu när jag vet att dom ska vara där.. 8) förstärkt ljuddämparfäste sitter ju oxå på min vad jag kan se... :) svinglåset satt även på 74 års modell samt de nyare lyktfästena mig veterligt.. :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja,det är ju inte bara lyktfästena som är nya det är ju en helt ny gaffel,mycket sämre enl mej <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->helt rätt glömde det...samma synpunkt från mig en betydligt vekare gaffel kom till världen på den modellen.. :) kommer att behöva plocka ihop från några gafflar för att det ska bli nåt av det.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

musköchrister skrev:du behöver inte skämmas,jag vart bara så förundrad för du verkar ju ha bra koll, förstärkta ljuddämpar fästet har jag bara sett på 75-76
Ibland kan jag öppna munnen innan jag tänkt till. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->när man kollar på bilden på den där E-typen med lackad tank så får jag en fundering till.. Är det likadan tank som på mod. F 50 :roll:
om inte vad skiljer? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den tanken finns i olika bredder. Vet inte exakt när ändringen gjordes, men den tidigare tanken (e-type) är flera cm bredare.
Raketaren - Kan inte du mäta bredden på tanken som satt på din så kollar jag de två olika modellerna jag har. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska göra det när jag är nästa sväng i garaget... :) tror att det blir den lite smalare varianten på min nu.. :) eftersom den andra var utrostad.. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det kan vara intressant köpte på mig en halvrisig sprayburkad tank som ska vara till en E-type. Men det är ju bra att veta om det är en sån innan man lägger ner tid på den.. :D
(jag snackar såklart om den hellackade) <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->enklast att mäta tunneln, på den bredare tanken( e-type) är den 10 cm

på f50 som är smalare är tunneln 11,5cm <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rune Hedlund har sytt ett mycket trevligt överdrag till bygget, den limpan kommer ju nästan att bli för fin att sitta på :wink: ...mycket välgjort och snyggt..tackar Honom för ett utomordentligt snyggt jobb.. 8) så nu får jag försöka snabba på med stommen så man får se det slutliga resultatet.. :)

men du musköchrister visst fanken passar f-50 i tanken på en e-type..har själv inte provat det..men tänkte använda en sådan till crazy tajpen.. :roll: annars blir jag nog tvungen att börja om på nån annan tank.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det går har det själv på en 75:a,tvärtom har jag inte provat <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

musköchrister skrev:enklast att mäta tunneln, på den bredare tanken( e-type) är den 10 cm

på f50 som är smalare är tunneln 11,5cm
Jag tror att den bredare tanken fanns även på F50, så jag vill gärna forska vidare, rätt vad det är finns det tre bredder.
Jag har två olika bredder på F50 GL/GLX-tankar, ena är nos den andra är definitivt original. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar