Filmtips

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

FILM

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En bra film....Måste se...The.Worlds.Fastest.Indian

Tittade på den igår klar bra å se värd film... slider_score.gif

Länk:

http://thepiratebay.org/torrent/3503294/The.Worlds.Fastest.Indian.LiMiTED.CUSTOM.SWESUB.DVDr-nRon <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->The World's Fastest Indian är en höjdarfilm! Svensk titel är: Citronträd & motorolja

Jag kan se den filmen hur många gånger som helst faktiskt.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

film..

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.. :!:

Kul översättning..Svensk titel är: Citronträd & motorolja

En sökning på Citronträd & motorolja gav flera tipps blandat denna info:

http://film.nu/filmrecensioner/citrontrad-och-motorolja/0357.film <!-- </EdIndex> --></div>
ponras
Kontakt:

Re: FILM

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:En bra film....Måste se...The.Worlds.Fastest.Indian

Länk:

http://thepiratebay.org/torrent/3503294/The.Worlds.Fastest.Indian.LiMiTED.CUSTOM.SWESUB.DVDr-nRon
Är inte sånadäringa grejer olagliga... :lost gloria: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

ponras skrev:

Länk:

http://thepiratebay.org/torrent/3503294/The.Worlds.Fastest.Indian.LiMiTED.CUSTOM.SWESUB.DVDr-nRon
Är inte sånadäringa grejer olagliga... :lost gloria:
Nejdå, detta är ju precis samma sak som o köra trimmad moped :)
Inte olagligt sålänge inte farbror blå ser :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

Länk:

Instämmer det är en kanonfilm som tål att se flera ggr..
(å det tål ju även att upprepas föreslog den filmen på sida två.. :whistle2: :D ) <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag kan känna mig rätt trött på dagens filmer... allt från "amerika" känns för producerat och gjort för stora massor. man blir så trött ibland, men såklart 1-3 gånger om året kommer det någon bra film.

fast dom är långt ifrån så bra som förr, då man kunde kolla på samma film 2-3 gånger på en månad! nu är det att man klarar nätt och jämnt kolla en gång, sen blir man arg och upprörd om man blir tvingad att se den en gång till.

filmer som tillhör min banade lista som absolut aldrig får visas i min närvaro är alla high school filmer efter 2000, då efter american pie spårade det så alla filmer måste ha tjejer med gigantiska tuttar och alla killar är inoljade och tvättbräda. och filmer som transformers där slowmotion och explosioner finns i varje scen.

jaja, DÄRFÖR! har jag börjat skåda mer och mer efter andra länders produktion, exempelvis korea, thailand, japan och kina!

bland annat:
http://www.imdb.com/name/nm0594503/
spirit away blandannat är något så sjukt fantastiskt, eller ja, alla Hayao filmer är fantastiska. även om jag är 24 år så älskar jag fortfarande teknadestilen och fina handlingen.

och sen red cliff!
http://www.imdb.com/title/tt0425637/
riktigt bra och väl producerat, diggar som tusan handling och hur välgjord hela filmen är, både 1 och 2 är väl värda timmar att titta på, tror dom är runt 4.5 timmar tillsammans. hyr, sno eller låna dom! har ni en hel helg med valproducerat kinesiskt krigs film, utspelar sig 200 år efter jesus.

även Ip Man, baserad på "Ip Man", alltså verklighets baserad, gillar den som fan, handlar om Bruce Lee´s tränare och hans kamp att överleva när hongkong blir lite ockuperat av japan under 30 talet. lite fight, men inget som direkt stör i handlingen.

förövrigt kollar jag på ungefär 2 filmer varje dag. och idag har det blivit 4 st. multitask! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Red Cliff måste jag se. Vet du om "The Battle of Red Cliff" är den först eller andra delen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

dr.novolette skrev:

Länk:

Instämmer det är en kanonfilm som tål att se flera ggr..
(å det tål ju även att upprepas föreslog den filmen på sida två.. :whistle2: :D )

Det var därifrån jag fick tippset ..dr.novolette..(sid 2).....slider_thankyou.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

Raketsport skrev:Red Cliff måste jag se. Vet du om "The Battle of Red Cliff" är den först eller andra delen.

det finns två släpp, en är för oss västerlänningar, då har dom tagit både del 1 och del 2 och gjort om den till en film på 148 minuter, alltså massor är borta ur handlingen och jag tror inte den alls är lika givande. sen den asiatiska versionen som består av två filmer, så dom två är vardera på 140 min, så mitt tips är att hitta asiatiska filmerna med engelsk eller svensk undertext och se på dom, för dom timmarna flyyyger förbi.

första filmen släptes 2008, och andra 2009, så kolla lite på datum på släppet så hittar du båda.

och angående namnet så trodde jag dom bara hette Red Cliff 1 och 2 (på mandarin Chi bi I och II) <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra filmsite där man kan söka efter äldre filmer på svenska titlar så att det blir lättare att hitta gamla klassiker via "download" på den rätta titeln <!-- </EdIndex> --></div>
Raketlack
Kontakt:

Inlägg av Raketlack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är en sucker för Sci-fi och skräck. En gammal klassiker är Bladerunner.
Bild
Kanske inte lika bra idag men när jag såg den var den suverän.

Alien filmerna är i en klass för sig. 2an Återkomsten tycker jag är den bästa.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->oh yeah :D
sånt där om det är bra så är det riktigt djäkla bra men skillnaden mellan hit å flopp är hårfin..
Riktigt.. riktigt.. svårt att göra bra sci-fi eller skräck å ännu svårare att göra en sci-fi skräckis :shock:

Japanska filmer går för mig riktigt bort. När det gäller tecknat så tänker jag bara på Manga..å för mig som mest gillar antik 40- tals Walt Disney å modernt animerat så har jag aldrig fallit för sån där modern tecknad film med snevridna konstiga figurer i skarpa färger som flashar förbi skrikandes i TV rutan.. Sen det lilla jag som jag nu sett gällandes vanlig film från dom länderna så verkar ju dom så överdrivet känslosamma påminner mer om teater än film..å skräckisarna ja säger bara The Grudge vilket skit!
men man får väl ta å kolla in dina förslag så kanske man blir omvänd :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kollade i vårt privata Videotek och hittade två skräck som vi lagt högt betyg på.

30 days of night - skräck vampyr (jag gillar i regel inte vampyrfilmer men den här var bra)

Them originaltitel "Ils". Fransk verklighetsbaserad skräckis/thriller.

Bild

Mothman prophecies Thriller-rysare med övernaturliga fenomen

Jag gillar japanska historiska filmer, inte så mycket "hoppa-40meter-ninja-filmer" <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi som bara är 15 , får vi titta på såna där otäcka filmer utan vuxet sällskap slider_anon.gif

Jag tycker det är bra att hålla nån i handen när det är otäckt :shock: :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Skriv svar