Crescent 1149 Renovering.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Det kanske den är, eller det är den nog. :D
Det kan ju va så att jag har antingen den korrekta undre eller övre styrkåpan, nån av dem är det i alla fall som inte stämmer. <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ser mina kåpor ut.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
ZEb

Inlägg av ZEb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en raketkåpa, men från en senare raket. Från ca -63-64 är det denna kåpa och en annan framgaffel. Saxopeden har samma kåpa som tidiga raketer.
Oldie skrev:Är det verkligen en raketkåpa? tillhör den inte en saxoped?`
<!-- </EdIndex> --></div>
Mustang "Mean´n´green" custom
Puch Dakota -69
Puch Alabama -75
Puch MotoCross -65
Victoria Vicky MS50 -54
Victoria FM38
Crescent raket 1149 -62
MonarPuch
Honda MT5
Crescent raket 1163
Vicky EM50 HPD
Fram-King -58 lr nåt?
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror att jag har hittat en bra motor till projektet nu :) http://www.tradera.com/tvavaxlad-sachmotor-auktion_302510_129910602

Men då jag inte är expert på ämnet så kanske någon skulle kunna tänka sig att säga vad de tror om saken? :D (Gärna innan auktionen går ut :wink: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Roos skrev:Tror att jag har hittat en bra motor till projektet nu :) http://www.tradera.com/tvavaxlad-sachmotor-auktion_302510_129910602

Men då jag inte är expert på ämnet så kanske någon skulle kunna tänka sig att säga vad de tror om saken? :D (Gärna innan auktionen går ut :wink: )
Svårt o säga nåt om denna. Sprayburksrenoverad! Vet inte vad ett glapp kopplingslager ger för bieffekter. Ser mest ut som att nån har tagit en fungerande motor, torkat av den med thinner och sen sprayat på lite färg :roll: Funkar den bra så är väl aktuellt bud (1025) inget att prata om. <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Priset är ju ok hittills, men var beredd på snabb höjning på slutet.
Gå inte in i "matchen" för tidigt om du är intresserad, då brukar priset braka i väg onödigt mycket. Siliconet mellan transkåpan och blocket verkar liite oseriöst om du frågar mej. Sen fraktpriset på 79 spänn kan ju inte vara möjligt, men det är ju säljarens bizznis :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja sånt där är ju grisen i säcken..cyllen/toppen är till en fläktis.
Den har sprayats djävligt snabbt utan att maskera gummihylsorna mm. sen säger ju packningarna under pluggarna lite om mekanikern (ingen sätter väl kackigt klippt packningsmaterial av papper under pluggarna det pajar ju så fort man drar åt pluggen). å siliconkladd här å där...Kopplingslagret är ju det dyraste lagret att åtgärda därför har han struntat i att byta det om det överhuvudtaget är bytt ngt annat än det som syns på utsidan..
Men men den kan ju vara funkis men jag personligen gillar mer orörda prylar. <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag köpt den här motorn:

http://www.tradera.com/Zundapp-motor-3vxl-Renoverad-Komplett-auktion_100705_128451443

Får göra om ramens motorfästen först bara 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

Roos skrev:Nu har jag köpt den här motorn:

http://www.tradera.com/Zundapp-motor-3vxl-Renoverad-Komplett-auktion_100705_128451443

Får göra om ramens motorfästen först bara 8)
Sätter du dit zurdapp-knosa på raketarn, får du inte leka med oss hate-wall.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ta´t lugnt :) Jag skojade bara :D

Den där länken går till en gammal annons som jag letade upp för att skämta lite med er :wink:

Här är den jag köpte: http://www.tradera.com/tvavaxlad-sachmotor-auktion_302510_129910602 och hoppas att den fungerar så bra som han skrev och lovade på mailen. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag fattade galoppen.. Budhistoriken avslöjade dej.
Speciellt om man vet att du bor i djupa :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur kan man köpa en motor för 1500kr som är trasig? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Levve: Försöka kan man väl alltid :roll:

Ilogurra: Har mailat ägaren innan köp, Den ska bara vara att montera och den funkar bra annars så fick jag häva köp. ( jag är inte alldeles bakom flötet om det är det du försöker säga??)
Edit: Om du syftar på drevkåpan så känner jag en som fixar den åt mig 8) (Yes, han svetsar :wink: ) <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

Roos skrev: Ilogurra: Har mailat ägaren innan köp, Den ska bara vara att montera och den funkar bra annars så fick jag häva köp. ( jag är inte alldeles bakom flötet om det är det du försöker säga??)
Edit: Om du syftar på drevkåpan så känner jag en som fixar den åt mig 8) (Yes, han svetsar :wink: )
Okej, aaah! :) okej. Nej de gör jag inte.

de och kopplingslagret som han skrev om! som var glapp! <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kopplingslager tror jag att jag vet vart det finns ett :)

Och den gick att köra utan ett tag till 8) men kan förstå hur du tänker om du bara läst auktionstexten :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar