Compacten

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Du får sätta in 45mm kolv då det finns på norscand <!-- </EdIndex> --></div>
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Och oj vilken trevlig 2011!!! Du kanske vill byta bort den mot en GuldDakota :P
Nej tack! vill inte byta bort/sälja 2011an! har ju inte hunnit nöta på den nått än :D <!-- </EdIndex> --></div>
mocklarn
Inlägg: 148
Blev medlem: 30 okt 2008, 00:00
Ort: Tidaholm

Inlägg av mocklarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->angående kolven jag funderade på, så missade jag att du hade honda kolv oregonian_mornincoffee.gif
men har du fortfarande 4mm spacer även fast du inte använder k50 kolv?? har för mig att det var du som använde k50-kolv en gång i tiden?? :D

tack på förhand!
mvh mocklarn <!-- </EdIndex> --></div>
mocklarn
Inlägg: 148
Blev medlem: 30 okt 2008, 00:00
Ort: Tidaholm

Inlägg av mocklarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej esso!
ungefär hur tjock spacer behöver du ha med mt5 kolv?
jag vet inte om jag ska använda 45mm k50 kolv, eller 45mm mt5 kolv?

mkt tacksam för svar!
mvh mocklarn :D <!-- </EdIndex> --></div>
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mocklarn skrev:hej esso!
ungefär hur tjock spacer behöver du ha med mt5 kolv?
jag vet inte om jag ska använda 45mm k50 kolv, eller 45mm mt5 kolv?

mkt tacksam för svar!
mvh mocklarn :D
4 mm spacer + cylinder avfräst ca 3mm (åvansida) <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Esso hur går det med compacten går den bra nu <!-- </EdIndex> --></div>
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pierre skrev::D Esso hur går det med compacten går den bra nu
:hmm: Har inte gjort nått åt den, men jag fick en sekund över i kväll så jag tog en liten provtur, tänkte snyta ur den ordentligt! Ja den gick ruggigt bra (en stund) med tanke på att avgassystemet är helt fel och kopplingsslir :shock:
Vet inte hur fort det gick (88 km/h på cyckeldatan) men det varvade friskt å tårarna rann, saktade ner till ca 50 och sen GNYP! hate-wall.gif jo ett varmnyp :cry:
startade snällt direkt efter, inga missljud eller konstigheter men puttrade lungt hem igen (ingen lust att styra den 5km).Vet inte varför den går så varm, över 100 grader längst bak på dämparen :hmm:
kommer att skruva dit en 75cc 3-vxl EKF så länge, tänkte ju få köra den på raketrallyt! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla spelet mellan kolv och cylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Kolla spelet mellan kolv och cylinder.
6 hundringar <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: måste komma och syna den <!-- </EdIndex> --></div>
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bidde ingen EKF, för lite tid :cry: bytte allt i vxl-lådan å slängde dit en så kallad 60 kubikare på 2-petarn i stället! Lådan funkar perfekt nu :D
men det där värsta köpetrimmet GAAA vilken katastrof hate-wall.gif
ja ja kopplingen slirar inte i alla fall :mrgreen: Det får duga tills jag får tid att testa Honda cyllen igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Man måste kolla in det hära på nära håll ha fundetrat på att he på en honda på sachsen <!-- </EdIndex> --></div>
mocklarn
Inlägg: 148
Blev medlem: 30 okt 2008, 00:00
Ort: Tidaholm

Inlägg av mocklarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Här har johan hittat ett bra insugsrör på jofrab

http://www.petrolheads.se/moppar/dambrux/PICT0024.JPG
vad är art nr på insugningsröret? vad är priset? :D <!-- </EdIndex> --></div>
164anders
Inlägg: 43
Blev medlem: 15 feb 2009, 00:00
Ort: borås

Inlägg av 164anders »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Esso skrev:Bidde ingen EKF, för lite tid :cry: bytte allt i vxl-lådan å slängde dit en så kallad 60 kubikare på 2-petarn i stället! Lådan funkar perfekt nu :D
men det där värsta köpetrimmet GAAA vilken katastrof hate-wall.gif
ja ja kopplingen slirar inte i alla fall :mrgreen: Det får duga tills jag får tid att testa Honda cyllen igen.

vilket trim är en katastrof? är det en ny eller gammal 60cc? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2764
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mocklarn skrev:
tompa skrev:Här har johan hittat ett bra insugsrör på jofrab

http://www.petrolheads.se/moppar/dambrux/PICT0024.JPG
vad är art nr på insugningsröret? vad är priset? :D
Varför inte fråga Johan själv, på hans hemsida som det länkas till <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar