<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Billykid
Jag lyssnade på dina motorfilmer med Sachsmotorn och Dell'orto förgasaren med liggande trottel.
Tyckte inte motorn svarade direkt på gaspådrag utan ville tveka. Det är ett tecken på för mager bränsle/luftblandning när trotteln just öppnar. Jag skulle prova med att skruva
in luftskruven och se om det blir skillnad då. Nålläget är också viktigt och i så fall får du prova med att höja nålen. Kan också behövas större tomgångsmunstycke.
Jag ser också du har tratt på förgasaren vilket ökar luftflödet och säkert också toppeffekten men det kan också bli för mycket luft i förhållande till bränsle vid hastigt gaspådrag, ungefär som en gammal bil med kass accelerationspump.
OBS!
Kolla också tändläget så du har tillräcklig förtändning, har du inte det så kan symptomen bli som om ovan.
Jag är svag för insugsljuddämpare eller "luftburkar". De ger också ett "dämpmotstånd" vid hastigt gaspådrag så motorn svarar bra. Det sänker säkert toppeffekten något men man slipper "bluddret".
På min veteran MC-tid hade jag en Apollo 79C med 9 hk 150cc JLO motor, samma som till Blue Fightern, och på den monterades en luftburk till Zündapp KS100 och det gick riktigt bra. Kanske fick jag skicka nålen till bottenläget för den inte skulle få för mycket bensin vid gaspådrag.
Ovanför lyktan och vid styret skymtar en svart mojäng. Det är
Kröber varvräknaren som tydligen hamnade där och som jag då tagit bort från KS100:an innan jag sålde den. Ja, nu vet jag vad den varvräknaren tog vägen....
Den motorcykeln var inte särskilt snabb, lagom att köra 70-80 max sådär men den var rätt stark i motorn så det kändes att dom 9 hästarna fanns där även om dom inte precis skenade.

<!-- </EdIndex> --></div>