Raketsport skrev:Kanske lite mycket utstick på skärmen, men jag tror det kommer att se bättre ut men dynan på sadeln. Däremot så tror jag man lättare noterar om en kromad skärm sticker ut jämfört med en lackad.
Så sant .justera lite bakskärm i dag .här är bilder före och efter
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->prova din F50 skärm,den är bara 5mm smalare, den är för 17", jag har det på den grön/orange eller om det är den orange/gröna ialla fall den utan lysen <!-- </EdIndex> --></div>
selma skrev:Ser bra ut nu,men hur blir det med lykta monterad
Tack tack .mm lykta ,jag sitter och funderar på det .är tacksam på tips på lyktor som skulle kunna passa ..troligen måste jag fixa ett eget underfäste till baklyktan .He he den ser lite risig ut med gammal limpa och hjul .tror fälgbanorna kommer i veckan och ny klädsel till limpan och nya stötdämpare . <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister skrev:prova din F50 skärm,den är bara 5mm smalare, den är för 17", jag har det på den grön/orange eller om det är den orange/gröna ialla fall den utan lysen
Jo jag har redan provat f 50 skärmen men var inte helt nöjd .men jag ska prova den en gång till . <!-- </EdIndex> --></div>
selma skrev:Ser bra ut nu,men hur blir det med lykta monterad
Tack tack .mm lykta ,jag sitter och funderar på det .är tacksam på tips på lyktor som skulle kunna passa ..troligen måste jag fixa ett eget underfäste till baklyktan .He he den ser lite risig ut med gammal limpa och hjul .tror fälgbanorna kommer i veckan och ny klädsel till limpan och nya stötdämpare .
Malteserlykta är snyggt , om det nu går att hitta nån ??
tture skrev:Tack tack .mm lykta ,jag sitter och funderar på det .är tacksam på tips på lyktor som skulle kunna passa ..troligen måste jag fixa ett eget underfäste till baklyktan
Skaffa en röd "jungfrututte" och en bit rostfritt rör (som du kan polera )
Röret ska vara så stort att lampan precis går i. Sen snedkapar du röret i andra änden så det följer skärmen .
Det ska liksom vara så att röret "kommer ut" ur skärmen med lampan insänkt till hälften i röret
Hoppas du förstår hur jag menar <!-- </EdIndex> --></div>
Sura skrev:Jag har ett flång nytt Cadillac baklyse liggandes i garaget.....
jungfrututte o cadillac baklyse ni är ju roliga i Hallstamoppers .hur ska jag veta hur dom ser ut .klart hur en tutte ser ut det vet jag.men har ni inga bilder på lysena <!-- </EdIndex> --></div>
Sura skrev:Jag har ett flång nytt Cadillac baklyse liggandes i garaget.....
jungfrututte o cadillac baklyse ni är ju roliga i Hallstamoppers .hur ska jag veta hur dom ser ut .klart hur en tutte ser ut det vet jag.men har ni inga bilder på lysena
Kan väl tro att Johan menar ett sånt här
Jungfrututtar hade man ju som porrbelysning i EPA-traktorn
Var växte du upp nånstans... <!-- </EdIndex> --></div>