Sida 7 av 12

Postat: 08 jan 2012, 02:09
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gurra goes bonnatrimm! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 02:21
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Gurra goes bonnatrimm!
vad annars? :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 03:20
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kort sagt:insugskanalen ska bli mindre och mindre till strax före ventilen
och sen vidga sig igen.
fast Aulis Puutanen sa en gång att en maximalt portad b20 topp flödar ungefär som en otrimmad pinto-topp.
SU är ingen dum förgasre. fast alla har inte tålamod med att lära sig synkronisera och ställa in dom.
och s.k. förgasarolja till dämpkolvarna som man säljer till dyrt literpris i liten
flaska är vanlig automatlådeolja. ATF

erlan <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 07:07
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilogurra skrev: Bild
Efter en dryg timme. många timmar kvar :lol: :D

Kom gärna med BRA tips!! inte massa skit

Tack för mig :idea:
Slipa INTE bort ventilstyrningarna :shock: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 11:30
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fan då har pappa sagt fel till mig då :roll:
Han sa att dem gjorde sådär förr :shock:

bara börja på en ny då :evil: :evil: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 11:34
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilogurra skrev:fan då har pappa sagt fel till mig då :roll:
Han sa att dem gjorde sådär förr :shock:

bara börja på en ny då :evil: :evil:
ja de lär du göra eller pressa i nya styrningar. billiga på mekonomen te B20. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 11:41
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta börjar ju bra.... :roll: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 11:45
av bodda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->beror på hur långt han vill åka :) äh det går alt att jobba med styrningarna inte så brutalt kanshe <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 12:11
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om han vill åka :shock: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 14:28
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det går att slipa ner styrningarna så där. men man måste ha rätt modell på centreringsdon till ventilsätesfräsarna. det finns en variant som bara styr invändigt i styrningen. eller om man kan få det fräst i en mira-fräs.
på den gamla goda tiden var styrningarna till b20 så billiga så dom började man att byta. en sats 44-37 ventiler hade dom flesta ochså råd med.
med en k-kam och dubbla su så kunde man förvänta sig 120 hk

erlan <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 15:25
av Anglia59
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hör kanske inte till tråden, men ni som vet, är det "bara" att pressa ut dom gamla styrningarna och sedan pressa i dom nya i en järntopp? eller bör man värma först? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 15:33
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vill minnas man bara pressar ur och pressar i dem i en vanlig press. Värma toppen går ju inte den är alldeles för stor i förhållande till styrningarna. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 08 jan 2012, 16:21
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Risken är stor att du slår av ventilhatten nu, var styrningarna det minsta glappa så blir det ännu glappare nu med för kort styrning.
Pressa i en ny bara ! Du ska gröpa ur lite runt styrningarna, och igentligen räcker det med att du rätar ut kanalerna lite bara :? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 09 jan 2012, 00:13
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipsen!!! :)

Bra slut på denna dagen kanske? :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=nwWCQuSV2rg
lekte lite :oops: :oops: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 jan 2012, 17:34
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag haft lite tur! :wink:

pappa skaffade ju förgasare åt mig å dem sitter nu på bilen!!

Och kikade in i kanalerna å den ser nästan portad ut? :shock:

Är inga "bullar" som jag slipade bort bara en ventilstyrning på insuget. Kanske ska vara så?
nån som vet om det är 42 eller 44mm insugs ventil på denna nya motorn?

En bild får ni :) ska pula ihop lite gasstag imorgon!

Bild


Nån som har grejer för att synka in dem???

Skulle behöva det! <!-- </EdIndex> --></div>