Sida 7 av 22
Postat: 27 feb 2012, 20:28
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vet du om det passar sachs

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 feb 2012, 21:21
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
selma skrev:
Vet du om det passar sachs

Japp, som en fläskläpp! (tror jag

)
Konan på veven är ju samma på Sachs, Puch, Zurdapp, Zweirad, Kreidler etc. (Bosch original)
Conrad har väl ett par sådana, vet inte om han har hunnit att montera
ett på sin 60cc EKF än, så han kan nog svara på om det behövs ngn modifikation. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 feb 2012, 07:57
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Passar på Sachs. Monterat ! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 feb 2012, 12:33
av vodka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här finns det till bra pris
http://hmotopeca.blogspot.com/search/label/Rotores%20e%20Electr%C3%B3nicas <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 21:11
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett litet "race" blev det i garaget i kväll!
Svarvade förhoppningsvis ur det sista i toppen för att få rätt komp i´na.
Sedan lite finslip på kylflänsarna så att det går att få bort toppen
utan att lyfta motorn.
Och till sist en bild på luftfiltret, det blev ett skumfilter till en Cagiva 125:a

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 21:18
av Mattias-M
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanon, kommer nog pinna på bra

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 21:26
av tture
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänker du provstarta motorn innan du sliter ner allt för lack

O vad ska målarkludden ha för färg kulör på bygget

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 21:34
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tture skrev:Tänker du provstarta motorn innan du sliter ner allt för lack

O vad ska målarkludden ha för färg kulör på bygget

Japp, tänker testa så mycket som möjligt den här gången..
Så det blir nog ingen lack på ett bra tag.
Kulör på ramen har jag inte bestämt än, svart eller silver.
Tanken blir nog gul på ovansidan med en schack-rutig randning mellan
det gula och kromet.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 21:55
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Halleluja

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 22:15
av patrikh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt! Har du vakumanslutningen till förgasaren in i reedventilen? Det kanske funkar jättebra men kollade på en gokartmotor jag har och då går den kanalen förbi ventilen och in så att den får vevhustryck/vakum hela tiden.
När blir det uppstart då?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 22:29
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är nog ett tag kvar innan uppstart...
Nej, vevhuspulserna går ej in i reeden, dom går inne i plattan
från undersidan och sedan ut i hålet på bilden som prickar
hålet på förgasaren.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 22:41
av patrikh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaa sedär du hade ju redan koll på det där

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 23:03
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jäklar va läckert! Ska bli mycket intressant att se hur den går

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 mar 2012, 21:53
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kvällens övningar bestod av montering av pipan. Passade ganska bra
för att vara till någon annan. Lite pyssligt blev det med anslutningen
till cylindern, men allt går bara man vill!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 mar 2012, 21:55
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pipan satt som en smäck! Ser mycket bra ut Stefan

<!-- </EdIndex> --></div>