Sida 62 av 495
Re: re
Postat: 10 sep 2012, 19:27
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
HillBilly skrev:Min cheva s10 drar ca 1,2 l/mil
helt ok tycker jag

precis tvärt emot min plymouth
2,1 l/m ej helt OK tycker jag <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 19:30
av Hasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:
Näe inge rally här inte. Vad tycker du att den ska dra då? Det är ju ingen modern miljömotor det här inte....
Han menar ju att du skulle köpt en Päschå fattar du väl.
Då hade du behövt
Tappa ur tanken i mellanåt.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 19:43
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min farfar hade en 404 bensin (säkert den enda i sverige).

Han hade alltid problem när han skulle tanka, på den tiden var det ju betjäning vid pumparna,
han hann lagom stanna så hade nån finnig betjänt redan börjat tanka diesel

Tillslut skrev han bensin med stora bokstäver på tanklocket

<!-- </EdIndex> --></div>
Re: re
Postat: 10 sep 2012, 21:16
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev: min plymouth
2,1 l/m ej helt OK tycker jag
Min 440" drar precis så mycket V-power den vill ha..
Undersidan:
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 21:23
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oljeläckage?
(headers..bakre vevaxeltätning) <!-- </EdIndex> --></div>
Re: re
Postat: 10 sep 2012, 22:09
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Patrik skrev:Min 440" drar precis så mycket V-power den vill ha..

mvh Patrik
Åhh.. huianamej...

Sätt genast på ett gengasaggregat och kör billigt på små vedbitar
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 sep 2012, 22:16
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->

<!-- </EdIndex> --></div>
Re: re
Postat: 10 sep 2012, 22:27
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Patrik skrev:Min 440" drar precis så mycket V-power den vill ha..

mvh Patrik
Åhh.. huianamej...

Sätt genast på ett gengasaggregat och kör billigt på små vedbitar
Tur man har sparat några askar sånahär då

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 sep 2012, 07:01
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Pälle skrev:
Näe inge rally här inte. Vad tycker du att den ska dra då? Det är ju ingen modern miljömotor det här inte....
Han menar ju att du skulle köpt en Päschå fattar du väl.
Då hade du behövt
Tappa ur tanken i mellanåt.

Jaha, nä Pässchjå vill jag inte ha. Har de några "vanliga" bilar med 4x4 förresten? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 sep 2012, 07:28
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Oljeläckage?
(headers..bakre vevaxeltätning)
Nix, som du ser så kommer oljan längre framifrån än bakre tätningen.
Motorn är tät som en mussla.
På högersidan är det jag som sölat när jag fyllt på olja i TF727:an och på förarsidan så är det olja till servon som läcker lite lite å där har jag förstås också sölat lite när jag fyllt på.
Här är motorn ur för tändstiftsbyte bland annat:
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 sep 2012, 07:48
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för snurra?
Jag har en 273-16valve i min Plymouth <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 sep 2012, 08:00
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Vad är det för snurra?
Jag har en 273-16valve i min Plymouth
En liten 300kilos klump på 440 kubiktum, eller ja, borrad ett snäpp så det är väl runt 446" numera vilket blir 7,3 liter.
Väger ju förresten under 300kilo numera då den är bantad med lite lättare bitar.
Viktbesparing på topplocken blev runt 25kilo och Performer RPM insuget jag satte dit bantade bort ytterligare 6-7 kilo.
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 sep 2012, 08:31
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ut för tändstiftsbyte? visst skojar du...
455 med rullkam ska det va... 
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 sep 2012, 08:34
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Ut för tändstiftsbyte? visst skojar du...

He he.. Jag passade på å byta topplocken, kamaxel, kamlager å lite sånt också.
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 sep 2012, 08:37
av Coolvette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Patrik skrev:zappafan skrev:Oljeläckage?
(headers..bakre vevaxeltätning)
Nix, som du ser så kommer oljan längre framifrån än bakre tätningen.
Motorn är tät som en mussla.
På högersidan är det jag som sölat när jag fyllt på olja i TF727:an och på förarsidan så är det olja till servon som läcker lite lite å där har jag förstås också sölat lite när jag fyllt på.
Här är motorn ur för tändstiftsbyte bland annat:
Mvh Patrik
Ser att du kör med öppen vevhusventilation.
Min erfarenhet från mina V8-bilar är att de gärna svettas olja om man inte har en sluten vevhusventilation med fungerande PCV-ventil.
In särskilt mycket men tillräckligt för att det skall se skitigt ut och att det rinner en och annan droppe.
Orsaken är väl att den slutna vevhusventilationen ger undertryck på rätt ställe. <!-- </EdIndex> --></div>