Sida 64 av 397
Re: övrigt
Postat: 09 feb 2017, 13:38
av Micke S
Klokt, att ligga på fullt hela tiden är som att röka. Det suger musten ur drivkällan.
Re: övrigt
Postat: 09 feb 2017, 20:49
av marklundt
Dom har gjort hålet i avgaspluggen mindre så nu ger motorn 2,72hkr istället för 2,82hkr i motoreffekt och tappat 3km\h eller 10% av topphastigheten
Re: övrigt
Postat: 09 feb 2017, 23:10
av Micke S
Det ger lite bättre vridmoment på lägre varv och den drar mindre bränsle i det registret med tajtare plugg så det är säkert inte fel.
Re: övrigt
Postat: 10 feb 2017, 19:39
av marklundt
Dt50r 4-taktar ej längre
Re: övrigt
Postat: 10 feb 2017, 20:14
av marklundt
marklundt skrev:Dt50r 4-taktar ej längre
Dt50r gör +53km\h,eftersom det är så svårt få tag på delar till dt50r så har den fått siffrorna 22 på sido kåporna
Re: övrigt
Postat: 11 feb 2017, 11:59
av marklundt
Dt50r kör jag på 95oktan för att den går hårdare på 95oktan än 98oktan och spikar gör den aldrig på 95oktan och skulle gärna köra dt50r på 93oktan som fanns en gång i tiden på 80-talet
Re: övrigt
Postat: 11 feb 2017, 12:25
av blyfot
marklundt skrev:Dt50r kör jag på 95oktan för att den går hårdare på 95oktan än 98oktan och spikar gör den aldrig på 95oktan och skulle gärna köra dt50r på 93oktan som fanns en gång i tiden på 80-talet
På åttiotalet var det bly i soppan, så den vill vi inte köra på av miljöskäl.
Kör på fotogen istället, det luktar ju så gott

Re: övrigt
Postat: 11 feb 2017, 13:39
av marklundt
Vet ej vad jag har i komp i dt50r? Men.det går ju köra på 95oktan utan att den spikar,jag tankade på dåvarande statoil,numera k cikel och det är möjligt att jag kört på 93e5 en gång i tiden ? Blybensin är orange till färgen medans 95e5 ser ut som sockerlag och e85 är marinblå till färgen,har tittat in i mopedtankar med ficklampa efter tankning
Re: övrigt
Postat: 11 feb 2017, 13:53
av marklundt
marklundt skrev:Vet ej vad jag har i komp i dt50r? Men.det går ju köra på 95oktan utan att den spikar,jag tankade på dåvarande statoil,numera k cikel och det är möjligt att jag kört på 93e5 en gång i tiden ? Blybensin är orange till färgen medans 95e5 ser ut som sockerlag och e85 är marinblå till färgen,har tittat in i mopedtankar med ficklampa efter tankning
På 95oktan låter dt50r som en 50km\h-hjullastare i +53km\h tycker jag på stjätte växeln och går hårt ?
Re: övrigt
Postat: 11 feb 2017, 14:02
av marklundt
Måste ha mer än 6 bar i komp ? Rapp på gasen och går hårt ,varvar 10.000rpm på första växeln och vavade nästan 8.000rpm när dt50r gick som bäst på stjätte växeln i 57km\h
Re: övrigt
Postat: 11 feb 2017, 14:15
av marklundt
marklundt skrev:Måste ha mer än 6 bar i komp ? Rapp på gasen och går hårt ,varvar 10.000rpm på första växeln och vavade nästan 8.000rpm när dt50r gick som bäst på stjätte växeln i 57km\h
(Med pluggningen kvar,men.nu har dom gjort hålet lite mindre i pluggen än original)
Re: övrigt
Postat: 11 feb 2017, 17:47
av marklundt
Fotogen,varför köra på det när en kan köra på vanlig 95:a med 5% etanol,luktar som min andedräckt = ingenting och e10 breddar ju bara motorregistret i dt50r och gör att jag slipper sota ur motorn + att då går ju dt50r lagligare i trafiken ,51km\h istället för 54km\h i trafiken
Re: övrigt
Postat: 12 feb 2017, 10:31
av marklundt
E85 är ju på väg bort vad jag vet här i norr,det är få som tankar det numera.har minus -8 grader och det är mulet väder
Re: övrigt
Postat: 12 feb 2017, 11:22
av Micke S
marklundt skrev:E85 är ju på väg bort vad jag vet här i norr,det är få som tankar det numera.har minus -8 grader och det är mulet väder
Det märks att du ha ett stort intresse för motorteknik och moppar och det är trevligt. Har du fler favoritintressen?
Re: övrigt
Postat: 12 feb 2017, 11:27
av selma
Vilken fantastisk tråd,snacka om att vara på ruta ett varje dag
