DALABLÅLasse väss skrev:Den var väldigt blå måladNeifelheim skrev:tack ska du ha. la ett bud på cresenten nu oxå. får se om han godtar det eller inteLasse väss skrev:Grattis Neifelheimmen det går ju att lacka

DALABLÅLasse väss skrev:Den var väldigt blå måladNeifelheim skrev:tack ska du ha. la ett bud på cresenten nu oxå. får se om han godtar det eller inteLasse väss skrev:Grattis Neifelheimmen det går ju att lacka
Ja jag kanske fråga'n om jag får ta med en bit hem.Neifelheim skrev:patrik, ta med en stock hem o bygg luktpall av. en pall du kan sitta o lukta på, under en stock....lite ferdinand...hehe
Pop skrev:gött! exakt samma modell som jag har hemma, tråkigt att dom inte hade joysticks eller spel/program.
själv fyndade jag lite äldre maskin idag på lokala loppmarknaden som också har med gammal elektronik. 25 kr för en gammal pong maskin från 1977, såld i min hemstad med garanti kvitto från 1977/12/24, någon som var ute och panik handla julklapp?
Spela spel förstås! Ang. joystick så är det den vanliga Atari-joysticken som användes till en massa maskiner på 80-talet. Atari 2600, C64, VIC-20, Amiga osv. Även en kontroller från Sega Mega Drive funkar om du har en sådan liggande. Idag finns det mycket trevliga flashbaserade lösningar så man kan ladda hem spel från internet utan strul och trilskande kassetter och disketter. ExempelvisNeifelheim skrev:köpt o köpt vet jag inte. for iväg till tippen med massa skit, o såg en gubbe som skulle slänga en dell (dator), frågade vad som var fel, o om jag fick ta den, inga problem! I bilen hade dom en låda med massa annat skit oxå, commodore 64 bland annat. saknar joysticken bara, annars komplett...såld i eksjö för massa år sen, och instruktionsboken va med....ibland har man tur. frågan är vad man ska med det till
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/Sachsey/523813_403479003017859_100000672879443_1268378_903659840_n.jpg
nu snackar vi gamla prylar.
Jag har både joystick och en massa spel till minPop skrev:gött! exakt samma modell som jag har hemma, tråkigt att dom inte hade joysticks eller spel/program.
Fram King-moppen ser ut att vara en Clipper iafRoos skrev:Gjorde affärer i den stora staden Bollnäs idag
(En Blocketannons).
Husqvarna Roulette Populär 1958.
Någon som har motordelar som de kan tänka sig att sälja?
(Samma motor som sitter på Novolette).
Behöver kolv, vevstake, förgasare och "tändsystem".
(MCB) Nymans 1125B med djupa skärmar.
Har numret N581382 stansat på ramen,
någon kunnig medlem som kan få fram någon information utav det?
MCB Trapper 1217, 3-Växlad HVa fot. Årsmodell 1966-68.
Fram King. Någon här som vet något om årsmodell m.m?
På typskylten så står det: "VOV 1355 Fram 48 3-växlad".
(Ursäkta den oskarpa bilden, den togs senare när det inte var ljust ute).
Piaggio Ciao.
Har dock ingen aning om årsmodell då de tillverkades
mellan 1967-2006.... Någon som vet något sätt att få reda på
vad det är för årsmodell?
(Ja, den här bilden togs också när det inte var ljust ute).
Fick med lite delar också