Motsatsen till det borde väl vara fastighetsmäklarobjektivet ....Raketsport skrev:Fotat med fisheye-effekt. Inte så bra när man ska sälja saker

Motsatsen till det borde väl vara fastighetsmäklarobjektivet ....Raketsport skrev:Fotat med fisheye-effekt. Inte så bra när man ska sälja saker
Finns en motsvarighet till detta inom mopedvärlden när tonårsmopedens toppfart ska beskrivasFrolzon skrev:fastighetsmäklarobjektivet ....
Det där men Cooper SS är roligt. Det fanns aldrig någon som var registrerad som Cooper SS, det fanns bara Cooper S.TolvNollNio skrev:Finns en motsvarighet till detta inom mopedvärlden när tonårsmopedens toppfart ska beskrivasFrolzon skrev:fastighetsmäklarobjektivet ....![]()
Ungefär som antalet Cooper SS som borde ha funnits i detta land![]()
"min farbrors kusins pysslings tvillingbrorson hade minsann en Cooper SS" Jomen..
Engelsmännen är ju inte så förtjusta i bokstavskombinationen SS efter 40 talet, se ex Jaguar. Hundkojevarianterna:MrMoPeD skrev:Det där men Cooper SS är roligt. Det fanns aldrig någon som var registrerad som Cooper SS, det fanns bara Cooper S.TolvNollNio skrev:Finns en motsvarighet till detta inom mopedvärlden när tonårsmopedens toppfart ska beskrivasFrolzon skrev:fastighetsmäklarobjektivet ....![]()
Ungefär som antalet Cooper SS som borde ha funnits i detta land![]()
"min farbrors kusins pysslings tvillingbrorson hade minsann en Cooper SS" Jomen..
Men Lik förbannat så pratar folk om att han hade minsann en Cooper SS,
är det så mycket om man tänker efter?Benke skrev:Helt sjukt att betala så mycket.
Om någon vill betala det är det helt upp till dom, inget sjukt i det som jag ser det.erlan skrev:är det så mycket om man tänker efter?Benke skrev:Helt sjukt att betala så mycket.
hur mycket tjänade ni på era sommarjobb på -70talet?
hur många lyckades jobba ihop till en moped i den klassen på en sommar?
nu ligger den väl på ca 2 månadslöner så det är väl inte så hiskeligt om man tänker efter.
och vad kostar det att renovera en till lika fint skick?
jag vet vad jag lade på min Erlan, och då jagade inte jag rätta orginaldelarna,
utan tidsmässigt rätt utseende fick duga.
hur mycket högre värderar man ett jättefint orginal.
nu tycker jag att själva renoverandet är en del av nöjet, men det finns säkert dom som inte vill eller kan. och då är det nog bättre att lätta rejält på lädret på en gång.
erlan
Baronen skrev:Skitsamma om det är en lågmilare. Man lever bara en gång och vad spelar det då för roll om man gör en lågmilare till en långmilare? När man ligger på slaktbänken och tänker tillbaka på livet så ska man väl ändå känna att man njutit och levt fullt ut. Jag tycker inte att det var ett överpris, det finns dom dom köper whiskyflaskor för större summor och bara ställer innanför glasdörrar. Det är helt och hållet upp till var och en vad som är rätt pris och jag slår vad om att personen som la det slutliga budet känner sig lycklig över att ha gjort något han/hon kan tänka tillbaka på, på ålderns höst.