Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY
Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA
Jag gissar att sälljaren skulle blivit nöjd med 15-16000 från början med tanke på utropspriset 

dyrt, mycket pengar etc, etc.
men nog får man mer för pengarna om man köper en dakota för 50000 än om man köper en kalle.anka tidning för 38000
erlan
men nog får man mer för pengarna om man köper en dakota för 50000 än om man köper en kalle.anka tidning för 38000
erlan
Ja, det är ju upp till var och en vad man vill betala för en vara. T.ex finns ju dom som lägger miljonbelopp på en
tavla av nån känd konstnär som i mina ögon ser ut som nån som spytt på tavelduken.
tavla av nån känd konstnär som i mina ögon ser ut som nån som spytt på tavelduken.
Det blir säkert en rafflande slutstrid de sista skälvande minuterna på Dakota-auktionen
Jag tippar på 60 200 kr
http://www.tradera.com/item/302482/2266 ... akota-1977

Jag tippar på 60 200 kr

http://www.tradera.com/item/302482/2266 ... akota-1977
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Tror det var det vettigaste du skrivit på detta forum....Hasse skrev:Ja, det är ju upp till var och en vad man vill betala för en vara. T.ex finns ju dom som lägger miljonbelopp på en tavla av nån känd konstnär som i mina ögon ser ut som nån som spytt på tavelduken.

-
Så sant! Hellre då ett garage fullt av mopeder för en miljon!Hasse skrev:Ja, det är ju upp till var och en vad man vill betala för en vara. T.ex finns ju dom som lägger miljonbelopp på en
Kan undra hur många som hade fortsatt titta på Antikrundan om dom
skippat värderingen av föremålen och bara sagt av vem det var gjort och när?
Tittarras superdeluxe...
Blå/vit Monark 1209
-
Ha en vore väl illa nogpangerva skrev:Nej det skulle jag aldrig göra. Kanske mot tre Dakota i samma skick.TolvNollNio skrev:Skulle du byta den KS50:n mot en Dakota finns det kraftiga skäl att oroa sig för din mentala hälsa!pangerva skrev:Kanske skulle man sälja sin orörda 67:a?
Eller kanske byta?![]()
![]()

Blå/vit Monark 1209
63500 är väl en rimlig summa för en dakota? 

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Du imponerar ibland HasseHasse skrev:Ja, det är ju upp till var och en vad man vill betala för en vara. T.ex finns ju dom som lägger miljonbelopp på en

Men ärligt,känns det inte som det är nåt lurt med detta ?
Ja det är det nog och jag missade grovt med bara 60.200 kr gissatBaronen skrev:63500 är väl en rimlig summa för en dakota?

Det kommer troligen att bli en våg av Dakota som säljs för 20 i.s.f. 10 tusen kronor ett tag nu. Det är ju väldigt fina moppar så det kan man ha förståelse för. Jag har inte provat någon på ca 50 år men minns klockrent att de var sköna att köra och hade en grym backtagningsförmåga. Snygga som sjutton är de också, man har kanske fått en släng av Dakotafeber

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Ja, nu blir jag ännu mer motiverad till att få fart på min guldklimp.Micke S skrev:Ja det är det nog och jag missade grovt med bara 60.200 kr gissatBaronen skrev:63500 är väl en rimlig summa för en dakota?Säkert någon som har kommit fram till att man inte måste gå den långa vägen via enpetare och Compakt m.m. utan kan se till att ta ett ordentligt kliv på en gång så är det klart sedan. För att börja trimma på riktigt.
Det kommer troligen att bli en våg av Dakota som säljs för 20 i.s.f. 10 tusen kronor ett tag nu. Det är ju väldigt fina moppar så det kan man ha förståelse för. Jag har inte provat någon på ca 50 år men minns klockrent att de var sköna att köra och hade en grym backtagningsförmåga. Snygga som sjutton är de också, man har kanske fått en släng av Dakotafeber

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fan det är ju rena terrorn nu mot oss stackare som inte har någon, DAKOTABaronen skrev:
Ja, nu blir jag ännu mer motiverad till att få fart på min guldklimp.

Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
En nopprig en för över 20.000 kr
http://www.tradera.com/item/302482/2275 ... akota-1969
Men vad gör det om det är lite noppror om skicket i övrigt är gott. De är ju fina och lika bra ändå.

Men vad gör det om det är lite noppror om skicket i övrigt är gott. De är ju fina och lika bra ändå.
Var en miljonär som köpte:63 500 kronor.
Så dyr blev Sveriges mest eftertraktade Puch Dakota.
– Jag skulle köpa den, oavsett vad den kostade, säger köparen Svante Andersson. Ha säger sig ha haft 85 moppar när han var 15
Går inte för vanliga löntagare att konkurrera när miljonärerna är på jakt.
Så dyr blev Sveriges mest eftertraktade Puch Dakota.
– Jag skulle köpa den, oavsett vad den kostade, säger köparen Svante Andersson. Ha säger sig ha haft 85 moppar när han var 15