Sida 1 av 1

Skillnader på motorer...

Postat: 14 apr 2009, 05:34
av RoRRe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för skillnad på en 50/3 kfs- och en 50/3 lfs-motor? Är det årsmodell eller nått annat skoj..? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 14 apr 2009, 06:07
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kfs = kick fläkt s?
lfs = ? fläkt ? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 14 apr 2009, 09:26
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ena är luftkyld och den är fläktkyld.

LFS - Fläktkyld (L), Fotväxel (F), Kickstart (S)
KFS - Luftkyld (K), Fotväxel (F), Kickstart (S) <!-- </EdIndex> --></div>

oops

Postat: 14 apr 2009, 11:43
av RoRRe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ajdå, går de slänga på luftkylda grejer på en fläktkyld då. Hade tänkt flytta över cylle å fugge från gamla till nya.

Jag har nämligen köpt en motor på tradera som ser exakt ut som en luftkyld fast den hette ju LFS. Ja trodde dom fläktkylda hade värsta kåpan.

Så här ser den nya ut, LFS. Men den som ja redan har ser likadan ut, KFS. Ja e förrvirrad nu....
Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 14 apr 2009, 11:58
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gissar att man plockar ihop vad man har till en motor <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 14 apr 2009, 11:58
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är egentligen samma motor med annan växel och kickkåpa .... å Cylle förstås. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 14 apr 2009, 12:03
av RoRRe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha ok. Men jag kan änvända den som en luftkyld då, så ja inte köpte nått i onödan.
Som sagt det ser ju ut som att de ska va exakt lika. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 14 apr 2009, 12:31
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör den som luftkyld, det är inga problem. :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 14 apr 2009, 18:11
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju bara dom två yttre vänsterkåporna som skiljer allt passar imellan. <!-- </EdIndex> --></div>