<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är lagom i avg temp?när man åker trimmat.
Nån som har någon koll...
O vart på kröken ska jag mäta?Med vänlig hälsning, fredde <!-- </EdIndex> --></div>
Avgastemp?
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Buden är många. På en av mina sitter givaren ca 15 cm från kolven. Man brukar prata om max 600 grader. Dit kommer inte jag.
Fast jag tycker att den visar när man skall börja bli orolig. Alltså om man normalt åker på fullgas och avgastempen visar 500 grader och den plödsligt börjar visa 570, då bör man vakna och vrida av. Eller rättare sagt, dra in kopplingen och låta den varva ur innan man drar av gasen. <!-- </EdIndex> --></div>
Fast jag tycker att den visar när man skall börja bli orolig. Alltså om man normalt åker på fullgas och avgastempen visar 500 grader och den plödsligt börjar visa 570, då bör man vakna och vrida av. Eller rättare sagt, dra in kopplingen och låta den varva ur innan man drar av gasen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På min körde jag med givaren 130mm från kolvkanten, och jag låg oftast på omkring 620 grader på full mutter.
Jag vet att Mats T kar kört med över 700 utan ras, men då är man vääääldigt nära gränsen
Det är väldigt noga att det inte kan ta nå tjuvluft kring cylindern, för börjar det läcka under hård belastning = skärbrännare
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag vet att Mats T kar kört med över 700 utan ras, men då är man vääääldigt nära gränsen

Det är väldigt noga att det inte kan ta nå tjuvluft kring cylindern, för börjar det läcka under hård belastning = skärbrännare

Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sätt ett mätutag mitt på bellyn och mät trycket där och justera därefter
trycket med reducering av arean i stingern på lämpligt vis.
Glöm iiiinte att ha koll på avgastempen.Det går rackarns fort sönder med hög temp.Och svårt att ligga på gränsen då ändrat väderlek kan bli härdsmälta
<!-- </EdIndex> --></div>
trycket med reducering av arean i stingern på lämpligt vis.
Glöm iiiinte att ha koll på avgastempen.Det går rackarns fort sönder med hög temp.Och svårt att ligga på gränsen då ändrat väderlek kan bli härdsmälta