Sida 1 av 2
Hjälp med höjning dt50mx?
Postat: 16 apr 2012, 20:48
av zz00zz
Postat: 16 apr 2012, 21:05
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på med crossdäck så är problemet löst <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 apr 2012, 21:19
av zz00zz
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haha njaa gör det för att det blir snyggt

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 apr 2012, 21:23
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zz00zz skrev:haha njaa gör det för att det blir snyggt

Det fodrar en förklaring. Var sitter det snygga när den är höjd. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 apr 2012, 23:18
av jonsa99
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja precis.. som på 80-talet när jag var i moppe åldern, då skulle man höjja moppen med plattjärn? kan inte förstå varför man gjorde det? När jag höjde min moppe (Ville ju va lika coola som alla andra), satte jag dit längre dämpare.. Nä.. låååga ska de va.. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 apr 2012, 01:42
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://rinab.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=1106
http://rinab.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=1107
standard kitt för höjja en dt. tänk på att kedjan kommer annorlunda, så läs vad som skrivs i informationen om kedjestreckare och mindre drev. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 apr 2012, 07:16
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska man höja så är det för att få bättre fjädring inte för att det ser snyggt ut, men skaffa en annan dämpare, vore det nått, men hur stor fjädringsväg behövs för vägåkning

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 apr 2012, 09:25
av zz00zz
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men den som är på den här bilden
http://imageshack.us/photo/my-images/689/dsc00101ipy.jpg/
är det både Gaffelförlängare och Stötdämparförlängare på den?

ska iaf nog köpa höjaren till back dämpare.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 apr 2012, 09:42
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
den där ser inte höjd ut. om den är höjd så är den säkert höjd med plattjärn. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 apr 2012, 10:01
av zz00zz
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:
den där ser inte höjd ut. om den är höjd så är den säkert höjd med plattjärn.
men om du ser på den här bilden ser det utt som att det är en höjning längst ner på dämparn eller?
Före:
http://imageshack.us/photo/my-images/4/frevp.jpg/
Man ser ju iaf att den är höjd

Efter:
http://imageshack.us/photo/my-images/198/hjning.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 apr 2012, 10:19
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På den mycket korta tid jag åkte DT med standardhöjd lyckades jag köra över en inte allt för stor sten så den slog i hasplåten under motorn så ordentligt att plåten inte riktigt gick få att se ut som den skulle igen. Enda gången jag lyckats slå i något så, trots över 2000 mil körda på DT - dock med höjning mestadels. Så visst kan det göra nytta, men de flesta ungarna höjer ju bara för höjandets skull även om dom knappt når ner från början... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 apr 2012, 14:43
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 apr 2012, 15:59
av zz00zz
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haha nå ner är det inte så mycket problem med

men den jag länka så mycket skulle jag villja höja inte nå mer annars blir det ju som att svingen går rakt ner...

Men tror ni att den är höjd fram eller skulle det duga med bara den där backdämpar höjningen?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 apr 2012, 17:17
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fins en annan aspekt. Försprånget på gaffeln. Det har med väghållningen att göra. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 apr 2012, 17:26
av Pop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->höjjer du den bak, så måste du ju höja den fram, annars blir ju vinkeln helt galen.
men finns ingen anledning att höjja dom förutom om man är lite längre och vill ha lite mer cross höjj. <!-- </EdIndex> --></div>