Sida 1 av 3
60cc ILO?
Postat: 30 apr 2012, 21:20
av Olle881
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som vet var man kan köpa 60 cylle och kolv till ilo ? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 maj 2012, 19:44
av ilo55cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir till att borra själv och använda flintans 40mm kolv.Blir 54cc tror jag.
Annars får du modifiera andra cylinderfabrikat. Största problemet är att hitta stora kolvar med 10mm kolvbult.Går nog att göra bussningar så att man kan använda 10mm bult i 12mm hål.Har inte provat själv men det finns säkert nån på forumet som testat. Annars kan man byta vevstake men då pratar vi överkurs. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 maj 2012, 20:02
av disktant
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skall gå med att klämma dit Puch med lite modifiering av bultmönster och distans
önskar själv mer info om detta <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 maj 2012, 20:10
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har puch cyll på min JLO. <!-- </EdIndex> --></div>
Ilo 60 cc.
Postat: 02 maj 2012, 05:28
av MMonarscoot
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bästa upplägget blir, med en tysk eller norsk ilo cylinder, med det så kallade fladdermusinsuget, de är på 2,5 hk. Sedan borrar du den efter en 40 mm flinta kolv. Antingen får du fila av lite på kolven eller toppens förbränningsrum, annars tar det i, efter det byt förgasare, finns en pallas 14 mm, som passar perfekt mot just denna cylindern. Har även bytt bakre ljuddämpare och drevat 14-24. Min monarscoot gör strax över 60 km/h. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 maj 2012, 19:13
av ilo55cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Disktant, sök på forumet och du skall finna.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 maj 2012, 20:23
av disktant
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilo55cc skrev:Disktant, sök på forumet och du skall finna.

Hittar ingen exakt info om hur det går till
En del tillverkar en spacer medans någon annan kör med flera packningar
Har sökt tidigare och jag vill veta måtten

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 maj 2012, 20:40
av ilo55cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur tjock distans du har under cylindern beror lite på vilka porttider du vill ha. Själv har jag ca 2mm. Sen får höjden på cyllen anpassas efter det.Överkant alltså. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 maj 2012, 21:26
av disktant
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilo55cc skrev:Hur tjock distans du har under cylindern beror lite på vilka porttider du vill ha. Själv har jag ca 2mm. Sen får höjden på cyllen anpassas efter det.Överkant alltså.
Ok, det är inte mer än så
Då funkar det ju med ett par packningar i värsta fall om man
Inte har möjlighet att tillverka en spacer
Trodde den skulle vara betydligt tjockare
Får nog prova en på nästa projekt
Nu sitter en nyborrad 40mm Tysk på, men den ger inte riktigt vad jag vill ha
Skall se över tändningen nästa vända på torpet <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 maj 2012, 09:30
av ilo55cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyskcyllen kräver nog lite filning i överströmmarna om det ska bli nån riktig snurr.Är lika som en pluggad cylle så när som på insuget.Har en sån på Alpinon och den gör knappt 50 trots några kuggs drevning,men stark. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Ilo 60 cc.
Postat: 03 maj 2012, 09:47
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
MMonarscoot skrev:, med det så kallade fladdermusinsuget, de är på 2,5 hk.
1.7ps utan högkomptoppen iaf..
(Möjligen 2,5-3 Hobbexhästar).
/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 maj 2012, 09:51
av jesperakesson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad ska man göra i överströmmarna då?
Handlar det om areor, svängar, vinkel in mot cylindern?
Jag har höjd och breddad avgasport och förstorat insug på min standardcylinder, men jag vågar inte pilla på spolportarna (dessutom är det ju så himla svårt att komma åt dem

)
/Jesper <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 maj 2012, 13:57
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det en ILO alucylinder så pressar man ur fodret , då kommer man åt

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 maj 2012, 14:22
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Är det en ILO alucylinder så pressar man ur fodret , då kommer man åt
Har allt varit sugen på det där men har inte haft någon cylinder jag jag vill "offra", kanske jag skulle göra't på min Monarscoot men tusan vet om det inte var en järnklump till cylinder på den.
Annars har jag några Puch alu 2.6-2.9ps som jag funderar att göra lite omskärelse på å lura dit på en Ilo.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 maj 2012, 14:41
av jesperakesson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju det att den jag "jobbar på" är i järn. Har en alu med uppborrat insug men den får jag inte att gå annat än att tända till några varv för att sen dö.
Så jag nöjer mig nog för stunden

<!-- </EdIndex> --></div>