Sida 1 av 2
puch montana gl -82a
Postat: 03 jun 2012, 11:24
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej
har en puch montana gl –82a som inte vill gå redigt.
plockar ja bort luftburken går den ganska bra,men de låter som den får för mycke soppa,det tar ett tag innan den svarar på gasen vid låga varv.
o så tål den inte full gas
måste ha full gas när ja kickar för att den ska starta
nålmunstycket det långa står det 2,20 på och de lilla som sitter på det är 66. har testat med 56 o 50 me ,men de verkar inte rätt.
även testat nålen från det översta spåret till de nedersta.
hörde av nån att ju högre siffra på munstycket desto mindre är det.men på mina är det större hål ju högre siffra det är
men nu till frågan vad sitter det i för munstycke original,eller vad rekomenderar ni.vilket hack på nålen,eller vad rekomenderar ni
de e ju lite dumt eftersom det inte går att sätta dit ställbart munstycke
fick tippset att sätta dit ett på mellan 80 o 90 men får den inte för mycket soppa då <!-- </EdIndex> --></div>
Orginal
Postat: 03 jun 2012, 11:58
av Puchlasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nålläge, andra spåret uppifrån. Orginal huvudmunstycke 68 ( 66 ), nålmunstycke 2,20. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 jun 2012, 12:59
av Norman
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du sotat ur avgassystemet? En igensotad ljuddämpare eller cylinder kan ge liknande symptom. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 jun 2012, 22:30
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den är inte igensotad
kollade på nån spec att de ska va 50 original
ska testa det me
för ja har ju tstat med 56,66 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jun 2012, 07:06
av Mr F
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du provat med en annan förgasare?
Finns det inte någon förgasare till zudapp som man kan montera dit ett ställbart munstycke på som är lik puchens org förgasare <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jun 2012, 11:53
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de skulle ja ju i o försig kunna göra,men de ska ju funka me denna
o så vill ja inte byta ut nått utan ha allt original <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jun 2012, 12:00
av Puchlasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är Dakotan som skall ha 50, och 2,15. Viken förgasare har du på egentligen ? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jun 2012, 13:05
av Mr F
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyssna på Caddy Lasse han verkar ju veta vad han snackar om <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 jun 2012, 14:26
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de e original 12mm me koppen under o utan ställbart <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 jun 2012, 15:18
av Puchlasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då är det 68, och 2,20 som är orginal. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 jun 2012, 14:45
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja får sätta i de på 66 igen i testa o flytta nålen,kan de va nålen som e sliten.eller trotteln
har du nån bild på hur luftburken ser ut inuti,för ja har ett rör i med ett ovalt hål o så ett fillter som ser ut som ett oljefillter men de har ja tatt bort,för me de i går den som en tunna skit <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 jun 2012, 14:10
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har ju inget 68 så om ja sätter i ett 66 o sätter clippset längst ner på nålen,kanske de skulle funka elle måste ja ha 68 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 jun 2012, 14:16
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mr F skrev:Lyssna på Caddy Lasse han verkar ju veta vad han snackar om
Jo, fast det låter allt stort med 68 (?)
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 jun 2012, 13:05
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->e de nån som har en montana gl me 12 fugge som kan kolla va ni har för munstycke o hur ni har nålen
ja misstror inte nån
men problemet kvarstår,med 50 tål den ingen gas på låga varv
o me 56 o 66 så böar den <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 jun 2012, 16:05
av ZVEZDA M50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Min minnesbild säger att det är inte 68. Det är jag helt 100% säker på.
Huvudmunstycket är mindre, avsevärt.
Vad som en gång i tiden angavs i specifikationerna är inte nödvändigtvis rätt idag, beroende på skillnader i bränsle, åldring hos mopeden och kanske inte minst... förändringar gjorda i o kring motorn.
Bäst är om du gafflar in rätt munstycke genom prov. <!-- </EdIndex> --></div>