F50 blå

Tips & frågor.
volvo_adde
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 jul 2009, 23:00
Ort: Överum

F50 blå

Inlägg av volvo_adde »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Söker blåa färgen till f50 eller om någon vet någon färg som är väldigt snarlik färgen.
Har hittat en kombination men det finns inte med i färgsystemet vi använder så om någon visste en färgkod på en bil med ungefär likadan vore de kanon och behöver veta tills torsdag är lite bråttom så är jätte glad för snabba svar.

Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
jorbra
Inlägg: 20
Blev medlem: 06 sep 2009, 23:00
Ort: Bjärred

F50 blå

Inlägg av jorbra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du fått tag i koden? Jag är också intresserad. <!-- </EdIndex> --></div>
jorbra
Inlägg: 20
Blev medlem: 06 sep 2009, 23:00
Ort: Bjärred

Re: F50 blå

Inlägg av jorbra »

Någon som fått fram rätt färgkod till F50 blå?
Herbie
Inlägg: 23
Blev medlem: 27 aug 2018, 20:24

Re: F50 blå

Inlägg av Herbie »

Ingen som vet färgkoden?
jorbra
Inlägg: 20
Blev medlem: 06 sep 2009, 23:00
Ort: Bjärred

Re: F50 blå

Inlägg av jorbra »

Jag har köpt Motip 53927 sprayburk,
Opel Arden Blue - 12L – 291
jorbra
Inlägg: 20
Blev medlem: 06 sep 2009, 23:00
Ort: Bjärred

Re: F50 blå

Inlägg av jorbra »

Aj aj aj! Hittade färgkoden Motip 53927, Opel Arden Blue - 12L – 291 i en annan tråd från någon 'som visste'. Tyvärr är det andra gången nu som jag blivit lurad av någon 'som vet' här på forumet. Opel Arden Blue som jag nu beställde flera sprayburkar av är INTE rätt F50-blå. Skiljer till och med ganska mycket. Jag har nämligen en NOS sidokåpa och en NOS glasfiberskärm så jag kan lätt verifiera. Tänkte jag skulle slippa ta kåpan till färghandlaren och skanna, men får nu göra det. Jag återkommer med 'rätt' kod.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: F50 blå

Inlägg av erlan »

Jag har för länge sen fått uppfattningen att det var variationer på kulören hos MCB.
dom som blandade färgen verkar haft bråttom?
lackade dom på accord?

erlan
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: F50 blå

Inlägg av Raketsport »

Dessutom går 2-skiktslackerna inte att mäta ut. Som metallblå, F50-blå, kopparröd, transparentröd o.s.v. De är snarare jämförbara med candy.
Många kanske väntar sig exakt resultat när de får kod som anger en metalliclack, när de egentligen har silverbas och transparent färg som topplack.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: F50 blå

Inlägg av erlan »

Det bör ha jobbat skickliga lackerare på MCB på -70-talet.
Som klarat av att lacka på det viset i produktion.

erlan
Thomasid5
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 apr 2021, 06:18

Re: F50 blå

Inlägg av Thomasid5 »

jorbra skrev: 17 sep 2018, 08:26 Aj aj aj! Hittade färgkoden Motip 53927, Opel Arden Blue - 12L – 291 i en annan tråd från någon 'som visste'. Tyvärr är det andra gången nu som jag blivit lurad av någon 'som vet' här på forumet rachat de credit banque. Opel Arden Blue som jag nu beställde flera sprayburkar av är INTE rätt F50-blå. Skiljer till och med ganska mycket. Jag har nämligen en NOS sidokåpa och en NOS glasfiberskärm så jag kan lätt verifiera. Tänkte jag skulle slippa ta kåpan till färghandlaren och skanna, men får nu göra det. Jag återkommer med 'rätt' kod.
Du kanske gjorde ett misstag. Om du kunde dubbelkolla.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: F50 blå

Inlägg av erlan »

Thomasid5 skrev: 19 apr 2021, 07:01
jorbra skrev: 17 sep 2018, 08:26 Aj aj aj! Hittade färgkoden Motip 53927, Opel Arden Blue - 12L – 291 i en annan tråd från någon 'som visste'. Tyvärr är det andra gången nu som jag blivit lurad av någon 'som vet' här på forumet rachat de credit banque. Opel Arden Blue som jag nu beställde flera sprayburkar av är INTE rätt F50-blå. Skiljer till och med ganska mycket. Jag har nämligen en NOS sidokåpa och en NOS glasfiberskärm så jag kan lätt verifiera. Tänkte jag skulle slippa ta kåpan till färghandlaren och skanna, men får nu göra det. Jag återkommer med 'rätt' kod.
Du kanske gjorde ett misstag. Om du kunde dubbelkolla.
Och hur kom den länken in i inlägget?

erlan
Skriv svar