Sida 1 av 1
Sachsen tappar styrka
Postat: 24 jun 2012, 10:46
av Samuel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Halloj!
Har en problem med min Compact,
Den går hur bra som hellst i 10 minuter, efter det börjar effekten dö ut sakta men säkert så efter 20min börjar den bli riktigt slö, orkar inte varva ur trean och man får gå ner på 1an i backar den brukar klara på 3an vanligsvis.
Någon som har en idé om vad det kan vara?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2012, 11:11
av bigge
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->brytarn?? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2012, 13:59
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Öppna luftskruven. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2012, 14:04
av bigge
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Öppna luftskruven.
om det blir vacum i tanken borde den inte dö helt då?
eller e tror du att det bara e lite tätt? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2012, 14:34
av Samuel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var likadant förut när jag hade motorn på Pantern, och den tanken var ventilerad. men ska testa när jag åker nästa gång.
Några andra idéer? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2012, 14:43
av bigge
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter som om något spökar med tändningen :O <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2012, 15:46
av disktant
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Borde vara tändspolen som spökar när den blir varm <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2012, 17:22
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tändspole eller konding <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2012, 17:55
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
volvomannen skrev:Tändspole eller konding
Precis, någon av dom två. Eller båda! Köp nytt, är inte farligt dyrt.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2012, 21:56
av Samuel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men med kondingen så brukar det ju bli att den dör ganska snabbt? inte sakta? eller har jag helt fel? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2012, 22:22
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
körmoped skrev:Men med kondingen så brukar det ju bli att den dör ganska snabbt? inte sakta? eller har jag helt fel?
Är kondensatorn dålig blir den sakta med säkert sämre och sämre när den blir varmare. För att sen funka bra igen när den är kall. <!-- </EdIndex> --></div>
re
Postat: 25 jun 2012, 11:36
av Petrolhead
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inte så att den går varm? Kanske så varm att den nästan nyper?
Hur mycket olja blandar du i?
Ställbart, hur ser stiftet ut?
Tajt borrad cylle?
Om det inte är tändningen tänkte jag...
JOhan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jun 2012, 20:12
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis samma med min
Jag köpte ny (kina)konding , lödde dit den , sen gick den inte alls
Sen bytte jag spole , ingen skillnad , då satte jag dit en gammal konding och den startade

Men den går fortfarande dåligt när man åkt ett tag

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jun 2012, 23:33
av bigge
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Precis samma med min
Jag köpte ny (kina)konding , lödde dit den , sen gick den inte alls
Sen bytte jag spole , ingen skillnad , då satte jag dit en gammal konding och den startade

Men den går fortfarande dåligt när man åkt ett tag

kyl flänsar på kondingen å flytta den utanför motorn

<!-- </EdIndex> --></div>