Sida 1 av 2

phbg bestyckning...

Postat: 30 jun 2012, 18:33
av kreidlertm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har skaffat ett "trimkit" med en supertherm och en dellorto phbg kopia och efter lite provkörning så är ja inte klok på hur jag ska bestycka... har samma setup på min fläktkylda 70cc och när den skulle bestyckas så var den otroligt lättbestyckad.. är det nån som bestyckat in samma kit? isåfall..var hamnade ni? jag har känslan av attlågfarten är helt uppåt väggarna... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 jun 2012, 22:04
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->poppis bland zundapplirarna med detta supertherm brukar vara main jet 90 <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 jul 2012, 07:36
av jorhul
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kopiorna är skit. Du kanske aldrig får den att gå. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 jul 2012, 17:17
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->?

Jag har fått min Puchmotoriserade KTM att gå bra med phbg-kopia, känner flera andra som fått sina maskiner att gå bra också på dessa kopior.

Vad som är A och O är att kolla flottörnivån på dessa gasare då dom kan vara feljusterade från kartongen. http://www.thisoldtractor.com/gtbender/mg_manuals/dellorto_manual_a_guide_1.1.pdf Denna manual är jäkla bra att ha till handa under "intrimningen"

Jag har mätat upp nålen på min och den motsvarar nål W7, en bra allroundnål. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 jul 2012, 18:39
av jorhul
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var väl ungefär ett sådant inlägg jag förväntade mig som svar på mitt... Givetvis bör det gå att få fason på någon kopia, men en kopia är som sagt en kopia. Jag lyckades iaf. inte få stil på den. Vågar inte räkna timmarna jag lagt på den. Med en original var det skillnad. Bakhjulet på tvåan när pipan börjar jobba trots 14/30 drev. :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 jul 2012, 19:19
av Nedomansky
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kapar tråden lite, har en sådan förgasare på min Kreidler. Den har börjat 4-takta genom hela registret, gjorde inte så förut. Rätt vad det är så kan den börja gå rent en stund, för att sedan 4-takta igen. Har kollat choken o den släpper inte igenom ngt extra bränsle. Är det flottören jag ska titta på?

Hjälp emottages tacksamt av en okunnig.. :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 jul 2012, 19:39
av jorhul
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kollat luftfiltret? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 jul 2012, 19:44
av Nedomansky
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jorhul skrev:Kollat luftfiltret?
Kör utan... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 jul 2012, 21:40
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nedomansky skrev:Kapar tråden lite, har en sådan förgasare på min Kreidler. Den har börjat 4-takta genom hela registret, gjorde inte så förut. Rätt vad det är så kan den börja gå rent en stund, för att sedan 4-takta igen. Har kollat choken o den släpper inte igenom ngt extra bränsle. Är det flottören jag ska titta på?

Hjälp emottages tacksamt av en okunnig.. :)
Kika flottören, låter felinställd... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 jul 2012, 23:07
av Nedomansky
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Puchen skrev:
Nedomansky skrev:Kapar tråden lite, har en sådan förgasare på min Kreidler. Den har börjat 4-takta genom hela registret, gjorde inte så förut. Rätt vad det är så kan den börja gå rent en stund, för att sedan 4-takta igen. Har kollat choken o den släpper inte igenom ngt extra bränsle. Är det flottören jag ska titta på?

Hjälp emottages tacksamt av en okunnig.. :)
Kika flottören, låter felinställd...
Kan den ändra läge av sig självt? Hur ska den stå? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 03 jul 2012, 19:52
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kika i pdf:en jag bifogade, där står det hur flottören mäts och ställs in. Förmodligen felställd från fabrik, det var min. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 03 jul 2012, 20:13
av Nedomansky
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Puchen skrev:Kika i pdf:en jag bifogade, där står det hur flottören mäts och ställs in. Förmodligen felställd från fabrik, det var min.
Den har gått bra i över 1 år... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 18 jul 2012, 16:06
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->'Tar igen det jag sa om phbg-kopian... maken till talanglös förgasare får man leta efter. Efter att ha gått bra hemmavid tog jag med mig hojen till stan för att finglida med mcv så gick det åt helvete. Blev bara surare och surare, ingen reaktion på lågfartsskruven heller. Ridå... Emedans kvällen fortlöpte kröp det fram mer och mer om folk som haft bekymmer, STORA bekymmer, med att lyckas hitta rätt i bestyckning...
Puchen skrev:?

Jag har fått min Puchmotoriserade KTM att gå bra med phbg-kopia, känner flera andra som fått sina maskiner att gå bra också på dessa kopior.

Vad som är A och O är att kolla flottörnivån på dessa gasare då dom kan vara feljusterade från kartongen. http://www.thisoldtractor.com/gtbender/mg_manuals/dellorto_manual_a_guide_1.1.pdf Denna manual är jäkla bra att ha till handa under "intrimningen"

Jag har mätat upp nålen på min och den motsvarar nål W7, en bra allroundnål.
<!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 18 jul 2012, 18:36
av Zündapp for ever
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lillbrorsan har haft samma problem,helt okänslig på luftskruven osv.
Ja inte han utan Dellortokopian.
Efter att ha provat en Mikuni 20mm som jag hade på hyllan kontaktades säljaren (RN),tydligen har många haft problem med dessa kopior.
Nån felborrad luftkanal,brorsan skulle skicka tillbaks förgasare och få en ny i retur.Vi väntar med spänning på den just nu,återkommer när jag vet resultatet. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 jul 2012, 21:00
av ojelun
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med tanke på hur känsliga anordningar förgasare är bör man nog kosta på sig äkta vara ... <!-- </EdIndex> --></div>