Sida 1 av 1

PROBLEM HPI Tändning till zundapp

Postat: 27 jul 2012, 20:26
av pnb70
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en HPI Tändning på trimbutiken, men motorn startar ej.
Har gjort allt enligt bruksanvisningen, har gnista , har provat med förtändning allt mellan 2-4 mm enligt anvisningen. Men den startar ej.
Förgasaren är en Naraku PHBG 21mm, alltså en dellorto kopia.
Hur gör jag nu?? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 jul 2012, 21:38
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det HPI 2 ?
Den skall ställas med sroboskåp. dessutom får man skrapa på tändplattan för att få jordkontakt. Även mellan tändplatta och statorstomme. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 jul 2012, 21:50
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vissa lacker idag kan vara förrädiska för de syns inte för blotta ögat men ändå kan de totalisolera elektrisk ström. Jag var ute för det häromdagen när jag skulle resistansmäta en belysningsspole. Jag trodde först den var kass men det var en ytlack på polskorna som inte gick att se men som försvann när jag skrapade med en vass kniv. <!-- </EdIndex> --></div>

Re: PROBLEM HPI Tändning till zundapp

Postat: 27 jul 2012, 21:55
av pnb70
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pnb70 skrev:Köpte en HPI Tändning på trimbutiken, men motorn startar ej.
Har gjort allt enligt bruksanvisningen, har gnista , har provat med förtändning allt mellan 2-4 mm enligt anvisningen. Men den startar ej.
Förgasaren är en Naraku PHBG 21mm, alltså en dellorto kopia.
Hur gör jag nu??
Det är HPI med en kurva, jag skall skrapa bort all lack och färg imorgon och se om det hjälper <!-- </EdIndex> --></div>

Re: PROBLEM HPI Tändning till zundapp

Postat: 28 jul 2012, 21:56
av pnb70
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pnb70 skrev:
pnb70 skrev:Köpte en HPI Tändning på trimbutiken, men motorn startar ej.
Har gjort allt enligt bruksanvisningen, har gnista , har provat med förtändning allt mellan 2-4 mm enligt anvisningen. Men den startar ej.
Förgasaren är en Naraku PHBG 21mm, alltså en dellorto kopia.
Hur gör jag nu??
Det är HPI med en kurva, jag skall skrapa bort all lack och färg imorgon och se om det hjälper
Gick kalas, slipadde av all lack överallt, även på delarna.
Startade och gick kanon <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 jul 2012, 22:00
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det stor skillnad jämfört med ett original med brytare? <!-- </EdIndex> --></div>

Re: PROBLEM HPI Tändning till zundapp

Postat: 28 jul 2012, 22:01
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pnb70 skrev:
pnb70 skrev:
pnb70 skrev:Köpte en HPI Tändning på trimbutiken, men motorn startar ej.
Har gjort allt enligt bruksanvisningen, har gnista , har provat med förtändning allt mellan 2-4 mm enligt anvisningen. Men den startar ej.
Förgasaren är en Naraku PHBG 21mm, alltså en dellorto kopia.
Hur gör jag nu??
Det är HPI med en kurva, jag skall skrapa bort all lack och färg imorgon och se om det hjälper
Gick kalas, slipadde av all lack överallt, även på delarna.
Startade och gick kanon
Toppen! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 jul 2012, 11:41
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går inte att jämföra med ett brytarsystem där har du ett tungt svänghjul och här en litet lätt har man åkt med ett pvl eller hpi så använder man inget annat vill jag lova <!-- </EdIndex> --></div>