Sukabygge
-
- Inlägg: 403
- Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
- Ort: Rundvik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:oops: Njaa...hrm... beror på vilket av sukibyggena du menar, men K50 bygget står still och Grymmen går på sparlåga
Just nu håller jag på med gummans "tryckkokare"(skoterett) och sen är det klubbens lotterimoppe som har förtur. Grymmen ska ut den här säsongen men det blir nog inte på denna sida midsommar tyvärr. K50:n får stå och mogna på sig och bli nästa vinterprojekt, ska få caferacerstuk liknande din har jag tänkt. Tur att Skökan alltid är tillgänglig för tröstkörning för ibland känns det som det går bly med skruvningen, tiden räcker aldrig riktigt till <!-- </EdIndex> --></div>
Just nu håller jag på med gummans "tryckkokare"(skoterett) och sen är det klubbens lotterimoppe som har förtur. Grymmen ska ut den här säsongen men det blir nog inte på denna sida midsommar tyvärr. K50:n får stå och mogna på sig och bli nästa vinterprojekt, ska få caferacerstuk liknande din har jag tänkt. Tur att Skökan alltid är tillgänglig för tröstkörning för ibland känns det som det går bly med skruvningen, tiden räcker aldrig riktigt till <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5000
- Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
- Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja Lorden även jag som har gott om tid får "bly" i skruvningen, var ute i helgen och åkte med F 50 allt gick bra men fick direkt se att den var för högt växlad med 40 kugg i bak,13 fram, stark som attan , men gick lagligt ca 40, vad tror du, hur många kugg måste man ta ner för att den ska gå ca 50, som den är nu går den ju bra på skogsvägar, men på asfalt varvar den nästan ihjäl sig, man får ha halv gas men som sagt då går den 25-30 <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
-
- Inlägg: 403
- Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
- Ort: Rundvik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Njaha Affe, F50:s originalutväxling kanske inte är min starkaste sida men om vi resonerar lite förnuftigt så motsvarar en kugg fram cirka 3 bak. Sachs brukar väl ha 12 kugg fram som std och jag är feg och tycker att över 14 kugg fram är att utmana ödet. Jag kör 14 fram och 37 bak på Skökan, men hon har ju små 15-tummare, 4,3hk och varvar sig blå. Finns det 34-35 kuggare till baken på F50:n? Du hade väl 3.5:a på? Jag skulle testa att gå ner 5-6 kugg bak, kanske öka till 14 fram om den orkar men den ska ju vara pigg oxå för att det ska vara kul. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he-he Rickard har ju det han gör hela sommaren han glömde ju nämna 1256 projektet han har oxå som grädde på moset <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
- alf-johan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5000
- Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
- Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har varit hos Lelles och dom hade inget 36 drev, inte norscand heller, så jag har skippat nytt i bak, fick tipset av Erik Linding att sätta 14 t i fram i stället, det skulle bli samma som 12-36. men nu till problemet, hur gör man när man byter drev i fram vilka skruvar lossar man för att tabort växel anordningen, så att man kommer åt drevet?????- jag har faktiskt mekat många crossar, men skam till sägandes har jag aldrig sett något dylikt förr, Hjälp <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
-
- Inlägg: 403
- Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
- Ort: Rundvik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Konstigt att vissa måste kommentera så ofta utan att ha nåt vettigt att komma med
Affe: De har 34-kuggars drev till 1294 på Norscand finns 42, 37, 34 och 30-kuggars där. Du måste lossa växelmekanismen i de övre 2 skruvarna och haka lös "hästskon" från växelstången, om din växelkåpa är hel så måste du även ta lös muttrarna från stången, sen är det bara att haka loss kopplingswiren och skruva loss kåpan. Var glad att den inte är fläktkyld.
Lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
Affe: De har 34-kuggars drev till 1294 på Norscand finns 42, 37, 34 och 30-kuggars där. Du måste lossa växelmekanismen i de övre 2 skruvarna och haka lös "hästskon" från växelstången, om din växelkåpa är hel så måste du även ta lös muttrarna från stången, sen är det bara att haka loss kopplingswiren och skruva loss kåpan. Var glad att den inte är fläktkyld.
Lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5000
- Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
- Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tompa om du bara ska håna folk så behöver du inte svara, jag hade faktiskt tänkt mej någon form av hjälp,
Lorden: Jag pratade med norscand, deras drev var djupare en mitt,deras var 16mm hel bredd , men mitt är 9mm hel bredd med födjupningen så det passade inte, jag tror att mina hjul inte är orginal, dom hade inte ett 14 t till fram heller , så jag beställde ett 14 t från Erik Linding. Tack Lorden för tipset ska försöka i morgon, får jag fråga igen om det behövs? <!-- </EdIndex> --></div>
Lorden: Jag pratade med norscand, deras drev var djupare en mitt,deras var 16mm hel bredd , men mitt är 9mm hel bredd med födjupningen så det passade inte, jag tror att mina hjul inte är orginal, dom hade inte ett 14 t till fram heller , så jag beställde ett 14 t från Erik Linding. Tack Lorden för tipset ska försöka i morgon, får jag fråga igen om det behövs? <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"