Fyndat en Mustang idag...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Pälle

Fyndat en Mustang idag...

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gick en promenad med hunden efter middagen. Bestämde mig att titta in i skjulet hos höbonden där jag i flera års tid tycker mig ha skymtat en moped.

Mycket riktigt står där en Mustang, troligen en Cobra. Saknar framlyse, dålig sadel och däck men motor ser fin ut och har bra komp. Det överliggande avgassystemet och skärmarna såg också rätt bra ut, rostiga fälgar.

Knackar på och 5 minuter senare är jag ägare till en Mustang. Ska se om jag lyckas hämta den i helgen...

2 nya objekt samma månad, Mustang och Dakota, jag som helst vill ha en 2000 eller en stummis.. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Gustafsson#

Inlägg av Gustafsson# »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe riktig fin månad :D <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Heh, ja jag klagar ju inte på nåt vis. Får ju en hel hink med extraprylar med Dakotan. Skulle tro att en sväng på tradera täcker kostnaden för Mustangen... <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Anaconda

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar som det är en Mustang Anaconda. Nån som vet om det är en ovanlig modell, cobran är ju rätt vanlig men nån Anaconda har jag nog aldrig sett tror jag.

Ser ut såhär;

http://www.raketsport.com/tony_matinovic_mustang_anaconda73.JPG <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I mina ögon ser det ut som en Cobra men med samma färg på ram och tank. Cobran har ofta orange tank och blå ram. Skumt... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mustang Anaconda kom före Cobran.
Jag vet inte om och vad det är någon skillnad förutom lacken, men jag skulle tro att modellen de bytte namn till Cobra med små förändringar (ca 1975).

Den kan inte vara speciellt vanlig. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pratade med en Mustangsamlare igårkväll. Han var lite osäker men det som brukar skilja Cobra och Anaconda är att Anacondan ofta har orangefärgad ram. Mest sannolikt bytte man namn från Anaconda till Cobra när de började med fyrkantig Cylle, ca 1975. Tror inte det var så exakt utan man tog nog vad man hade när de sattes ihop.

Min har ju som sagt svart ram och päroncylle så det kan lika gärna vara en tidig Cobra...eller en sen Anaconda eller nåt sånt. <!-- </EdIndex> --></div>
Haya

Mustang Cobra

Inlägg av Haya »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Jag har också införskaffat en Mustang.
Adda gärna mig på MSN
Kanske lite reservdelar som vi kan byta?

eurosup@hotmail.com <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har faktiskt bytt bort min Mustang mot en Skoterett så jag har inte en pinal kvar. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar