KS 100
Postat: 29 aug 2012, 20:44
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Packboxar: Avfetta packbox och hål med rödsprit och smörj sedan packboxens kant med loctite (lättare att pressa i och fixerar den sedan). Smörj sedan in den med fett så den inte smälter när du startar motorn. Packboxen ska vändas med fjädrarna in mot motorn. Dubbelläppad packbox ska sitta på svänghjulssidan men det fungerar bra med enkelläppad. Enkelläppad vänds med fjädern/läppen in mot vevhuset. Vid montering av dubbelläppad så får du ej glömma att smörja utrymmet mellan tätningsläpparna med fett annars går den yttre läppen osmord.
Manual för Ks 100: http://projectmopedmanual.info/Manuals/Zundapp/Zundapp%20service%20manual.pdf
I övrigt håller jag med kejsaren, KS 100 delar är och har alltid varit hårdvaluta. KS 125 är på väg åt samma håll.
Zündapp databas: http://www.zuendapp-daten.de/
PS. Om någon har ett topplock till en KS 100 så är jag intresserad DS. <!-- </EdIndex> --></div>
Manual för Ks 100: http://projectmopedmanual.info/Manuals/Zundapp/Zundapp%20service%20manual.pdf
I övrigt håller jag med kejsaren, KS 100 delar är och har alltid varit hårdvaluta. KS 125 är på väg åt samma håll.
Zündapp databas: http://www.zuendapp-daten.de/
PS. Om någon har ett topplock till en KS 100 så är jag intresserad DS. <!-- </EdIndex> --></div>