Sida 1 av 2
Växelpetare
Postat: 12 sep 2012, 19:29
av Robin9319
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena jag vill byta växelpetare på min Yamaha dt50mx 91 jag undrar om man måste klyva hela motorn för jag vet inte om det sitter några drev eller något annat på växelpetaren eller kan man bara dra ut den från växellåds sidan eller ramlar något ner i motorn då sa att det inte fungerar sen hjälp tack

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 sep 2012, 19:43
av Cobra5000
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ej skruvat på nån DT50, men en verkstadshandbok hittar du här:
http://moppeskroten.se/pdf/Yamaha/Yamaha_DT_50_1980_MX_Manual.pdf <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 sep 2012, 20:36
av Robin9319
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackså jätte mycket :)synd att det inte står på svenska bara men det verkar bara dra ut den

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 sep 2012, 21:03
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara att dra ut - om änden inte blivit krökt av nån vurpa...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 sep 2012, 21:30
av Robin9319
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha nä splindsen är helt slut bara

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 07:19
av Robin9319
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sen en annan frågamhur ska man göra så att man får bra bottenvrid

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 10:59
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Beror ju på vad man har för trimdelar. Oavsett vad man har för köpetrim på DT brukar det inte bli så bra på lågvarv, men med lite kreativitet och arbete går väl allt förbättra... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 14:04
av Robin9319
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har uppborrad 50cc till 65 cc 20mm förgasare gianelli högvarvs rör 13drev fram och 50 bak det blir som en turbo den har ingen styrka eller någonting vad ska man göra för att få styrka

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 14:07
av Robin9319
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sen blir den så jävla varm visst gjutjärn cylindrar blir varma men jag kan hålla typ 20 cm ifrån och bränna mig vet inte vad jag ska göra åt det heller :/ <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 16:44
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur noga har du ställt in förgasaren?
Vilken cylinder är det du har?
Vilket topplock?
Testat att modifiera skruvhålen i tändplattan så det går ställa tändningen lite tidigare? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 19:32
av Robin9319
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte vet jag hur förgasaren är inställd haha orginal cylindern <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 sep 2012, 00:38
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I så fall behöver cylindern en omgång med Dremeln innan den kan gå bra. Kvittar hur mycket volym man har när man har kvar originalcylinderns små portar... Men vill man ha bra botten kan man sikta på lite tamare än portarna i köpe-trimcylindrarna.
Men det är klart, orkar man inte ställa in förgasare ska man nog inte trimma.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 sep 2012, 09:24
av Robin9319
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet inte hur man ställer in förgasaren :/ <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 sep 2012, 10:20
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Robin9319 skrev:Inte vet jag hur förgasaren är inställd haha orginal cylindern
Hhm lite granna ödmjukhet kanske vore på sin plats här....
Såna komentarer kommer man inte långt med känns som moppefuc-o varning <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 sep 2012, 13:28
av Robin9319
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle ni kunna hjälpa mig hur man ställer in förgasarennhur mycket man ska skruva ut luftskruven och tomgångsskruven när dom är längst in

<!-- </EdIndex> --></div>