cr 2000 från 1957
Postat: 16 sep 2012, 21:18
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tja jo det här är min cr 2000 från 1957 med hastighetsmätare och vad jag förstår så var hastighetsmätare (toppar nästan 40 enligt mätaren) extrautröstning -57, jag köpte den i våras, med mopeden följde även 2 (likadana) nycklar till styre och hanskfacket, verktygen, instruktionsbok,
den går bra lättstartad sitter till och med orginal munstycke på gasaren som är av den modell där filtret sitter på vänster sida i färdriktning (luftburk utan jängat rör) och tar luften från hålet där drevet sitter
tyvärr en del missljud från motor/låda (mekaniska ljud),
http://imageshack.us/f/811/imag0257e.jpg/
den var då pensel-målad vit/ljusblå och vid ett senare tillfälle uppepå det grå, tidigare ägare hade nog tänkt att endast måla det beige men det var färg lite överalt lister, vajrar, däck, sadel, styre,
så jag plockade ner den och gjorde rent alt utom tanken och det som skulle målas slipadess,
blandade till lite (feltema lackfärg 79:- 750ml) färg cirka 10-15 procent blank-gul, några procent mattsvart och rästen matt vit, på burken stod det att om man skulle blanda 10-20 procent lacknafta om man skulle köra det i sprutan, jag körde 30-40 procent thinner, det flöt utt bra blev lite lagom matt för att passa mot orginal färgen på tanken, det beige vart nästintil idäntisk kulör om man gämför med det under tanken som har legat skyddat i alla år,
http://imageshack.us/photo/my-images/821/imag0506u.jpg/
för att hotta till den lite skippade jag packethållaren spacklade jag igen hålen , köpte sen sadel överdrag från mopedsadel.se och lite vatten dekaler/transfer (pinuppor) <!-- </EdIndex> --></div>
den går bra lättstartad sitter till och med orginal munstycke på gasaren som är av den modell där filtret sitter på vänster sida i färdriktning (luftburk utan jängat rör) och tar luften från hålet där drevet sitter
tyvärr en del missljud från motor/låda (mekaniska ljud),
http://imageshack.us/f/811/imag0257e.jpg/
den var då pensel-målad vit/ljusblå och vid ett senare tillfälle uppepå det grå, tidigare ägare hade nog tänkt att endast måla det beige men det var färg lite överalt lister, vajrar, däck, sadel, styre,
så jag plockade ner den och gjorde rent alt utom tanken och det som skulle målas slipadess,
blandade till lite (feltema lackfärg 79:- 750ml) färg cirka 10-15 procent blank-gul, några procent mattsvart och rästen matt vit, på burken stod det att om man skulle blanda 10-20 procent lacknafta om man skulle köra det i sprutan, jag körde 30-40 procent thinner, det flöt utt bra blev lite lagom matt för att passa mot orginal färgen på tanken, det beige vart nästintil idäntisk kulör om man gämför med det under tanken som har legat skyddat i alla år,
http://imageshack.us/photo/my-images/821/imag0506u.jpg/
för att hotta till den lite skippade jag packethållaren spacklade jag igen hålen , köpte sen sadel överdrag från mopedsadel.se och lite vatten dekaler/transfer (pinuppor) <!-- </EdIndex> --></div>