Sida 1 av 1
förgasar fel??
Postat: 30 sep 2012, 13:58
av teddy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har helt ny bing 17 på mopeden men den vill inte gå ner i varv när mopeden står rakt,,,men lutar man den åt ena sidan går den ner i varv....åt andra hållet går den upp i varv,,,skumt,,,den är rengjord,, och tanken rengjord,,,,tänkte på tjuvluft nån stans, eller fel på plastflottören.....någon som har nått tips???? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 sep 2012, 14:52
av Tillman
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->trotteln för högt ställd? rätt storlek på munstycke? nålinställning?
vad är det för moped? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 sep 2012, 15:06
av blyfot
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inte så enkelt så den ökar minskat i varv när du vrider på styret?
Kort gasvajer brukar ge det fenomenet annars... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 sep 2012, 15:06
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->varvar mer till vänster än höger kan tro?
beror på att om du lutar till vänster blir den faktiska bränslenivån i flottörhuset lägre med följd att den går snålt och därmed varvar mer.
Kolla så att flottören sitter på rätt sätt i huset spetsen upp och se till så att den går fritt i det lilla bottenhålet i koppen.
har du ställbart se till så att du inte har stuckat hålen genom att dra åt för hårt <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 sep 2012, 17:07
av teddy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mopeden är en compact med 2vxl sachs motor förgasaren är en ny bing17 kyrkport nya modellen utan ställbart munstycke nålen står på andra läget uppifrån,,,gaswiren är inte för kort,,,undra om det e nått lurt med plastflottören??? ska prova att spruta startgas å kolla om den suger luft nånstans imorgon oxå.....man blir sååå frustrerad!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 sep 2012, 17:10
av disktant
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur är dom nya förgasarna ?
Är det Bing på riktigt eller kinakopior ? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 sep 2012, 17:28
av teddy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror det är kina kopior,,,man måste (lyfta) upp cylindern för att skruva på den,,den passar inte riktigt i hålet i blocket,,vilket är jävligt jobbigt!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 sep 2012, 18:13
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som sagt fast munstycke är lurigt måste va rätt strl annars får man mystiska symptom. testa med ett ställbart och se. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 sep 2012, 19:24
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör med en ny kinakopia, huvudmunstyckett är för litet så jag har lagt två brickor under trottelnålen [ca2mm] trots att den är i högsta läget,kör med ställbart munstycke så nu fungerar lågfart och hög fart perfekt. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 okt 2012, 21:03
av teddy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad kör du med för cylinder?? 60cc?? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 okt 2012, 21:40
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
teddy skrev:tror det är kina kopior,,,man måste (lyfta) upp cylindern för att skruva på den,,den passar inte riktigt i hålet i blocket,,vilket är jävligt jobbigt!!
Gäller ju även originalen , du får fasa ur lite på hålet uppe <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 okt 2012, 05:24
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör med 60cc. <!-- </EdIndex> --></div>