<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag undrar hur mycket ska man kunna röra på hjulet det var någon som påpekade att det var glapp i hjulet men det ända som rör sig är gummit som sitter nere på gaffelen och jag tror dom är bytta till nya är det något fett som ska tryckas in där nere med?????
tacksam för hjälp <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketernas framhjul har en tendens att verka glappa på grund av den lite "udda" bottenlänksfjädringen vars enda riktiga motstånd är två gummikuddar.
De brukar glappa lite grann även om man byter till nya, det är liksom en del av mopeden <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej allt känns normalt om man inte sliter i hjulet varför jag frågar är att det var en som skulle köpa mopeden och han tog och slet i hjulet och sa det var glapp där jag hade aldrig tänkt på det jag tror gummina är bytta för några år sedan då den renoverades av någon jag kollade även på en annan raket jag har som inte är renoverad där var nästan samma fast inte lika mycket fast det kan ju bero på att dom gummina är gamla och hårda
jag blev bara nyfiken då jag inte kan något av mopeder <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var mest att jag blev så förvånad när han sa det var glapp där och jag hade inte ens märkt något
men då vet jag att det är en del av mopeden <!-- </EdIndex> --></div>
Glappet i bottenlänksfjädringen har inte med gummit att göra, är allt nytt och fräscht så går det att köra med bara det ena..
När hjulet glappar i sidled så är det för länkarmarna, dess axlar eller shimsen)brickorna) glappar eller att lagringen i hjulet behöver spännas åt. (jag förutsätter att man dragit muttrarna på hjulaxeln).
Är allt detta glapp så blir det bättre med nya gummin men det är som sagt inte det som är orsaken...