Sida 1 av 3
M12S-räser
Postat: 31 okt 2012, 08:33
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad säger ni om att renovera denna nån gång i framtiden
Suzuki 50cc tävlings moppe

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 09:18
av Hasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är väl självklart att du ska ge dig på det. Dum Fråga.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 10:11
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fin racer med potens, den går att göra riktigt fin, jävlar vad det rycker i händerna

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 12:26
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OJ!

Ett måste att få i tävlingsskick igen. Är det din eller har du snott bilderna? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 13:00
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du den blev man avis på

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 19:40
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:OJ!

Ett måste att få i tävlingsskick igen. Är det din eller har du snott bilderna?
Nej, har inte snott bilderna, den tillhör mannen jag hämtade Ducati mopparna hos,

Men han har bara en, så jag blir inte ägare till nån

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 20:16
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jäklar vad häftiga dom är!
Vet du årsmodellen Lasse? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 21:07
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Jäklar vad häftiga dom är!
Vet du årsmodellen Lasse?
Nope
Men : Vi får kolla här
http://www.suzukicycles.org/M-series/M12S-racer_Bengt.shtml 
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 nov 2012, 08:38
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med säkerhet 60 tal, en sån motor hade vi på min sons första moppe som gjordes om till cross han var då 10 år så det var- 73, <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 nov 2012, 08:45
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Med säkerhet 60 tal, en sån motor hade vi på min sons första moppe som gjordes om till cross han var då 10 år så det var- 73,
Ja nu har jag läst, där står det 1964? jag tror förr 1966? denna maskin gick i så fall på banorna mot Kreidler, hur trorni att det gick?
Men att renovera den vore en dröm

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 nov 2012, 09:04
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tankdekalerna ser ut att vara köpta på ÖoB i allafall...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 nov 2012, 13:15
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm cool Suzuki....även fast det är en Japps...

..Länkar till historik om Suzuki Racing:
http://www.suzukicycles.org/history/history_04-race-1960-1967.shtml
http://www.suzukicycles.org/history/history_03-race-1953-1959.shtml
Hmmm hittade denna
50cc a 17.500 Rpm & 170km.
Kan det vara möjligt med 14 växlar eller är det skriv fel....nån som vet...???? Borde bli ett J*KLA växlande ..
.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 nov 2012, 13:30
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja så ser en riktig Suka ut, stor skillnad om man jämför med hemmabygget från samma sextiotal

Det som gör det hela intressant med hemmabygget är att det finns en historik bakom den

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 nov 2012, 20:25
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej då

14 växlar är det !
Kolla denna motor då, 50cc V3:a
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=11528&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 nov 2012, 11:14
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Suzuki V3:a.....

.
Tänk att växla 14grr hur tusan skall man vet på vilken växel man kör...

<!-- </EdIndex> --></div>