Sida 1 av 3

M12S-räser

Postat: 31 okt 2012, 08:33
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad säger ni om att renovera denna nån gång i framtiden 8)

Suzuki 50cc tävlings moppe

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 okt 2012, 09:18
av Hasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är väl självklart att du ska ge dig på det. Dum Fråga. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 okt 2012, 10:11
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fin racer med potens, den går att göra riktigt fin, jävlar vad det rycker i händerna :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 okt 2012, 12:26
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OJ! :shock:
Ett måste att få i tävlingsskick igen. Är det din eller har du snott bilderna? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 okt 2012, 13:00
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du den blev man avis på :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 okt 2012, 19:40
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:OJ! :shock:
Ett måste att få i tävlingsskick igen. Är det din eller har du snott bilderna?
Nej, har inte snott bilderna, den tillhör mannen jag hämtade Ducati mopparna hos, :D Men han har bara en, så jag blir inte ägare till nån :lol: :oops: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 okt 2012, 20:16
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jäklar vad häftiga dom är! :shock:

Vet du årsmodellen Lasse? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 okt 2012, 21:07
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Jäklar vad häftiga dom är! :shock:

Vet du årsmodellen Lasse?
Nope :roll:

Men : Vi får kolla här

http://www.suzukicycles.org/M-series/M12S-racer_Bengt.shtml :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 nov 2012, 08:38
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med säkerhet 60 tal, en sån motor hade vi på min sons första moppe som gjordes om till cross han var då 10 år så det var- 73, <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 nov 2012, 08:45
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Med säkerhet 60 tal, en sån motor hade vi på min sons första moppe som gjordes om till cross han var då 10 år så det var- 73,
Ja nu har jag läst, där står det 1964? jag tror förr 1966? denna maskin gick i så fall på banorna mot Kreidler, hur trorni att det gick?
Men att renovera den vore en dröm :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 nov 2012, 09:04
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tankdekalerna ser ut att vara köpta på ÖoB i allafall... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 nov 2012, 13:15
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm cool Suzuki....även fast det är en Japps... 8)..Länkar till historik om Suzuki Racing:

http://www.suzukicycles.org/history/history_04-race-1960-1967.shtml

http://www.suzukicycles.org/history/history_03-race-1953-1959.shtml

Hmmm hittade denna 50cc a 17.500 Rpm & 170km.

Kan det vara möjligt med 14 växlar eller är det skriv fel....nån som vet...???? Borde bli ett J*KLA växlande .. :?.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 nov 2012, 13:30
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja så ser en riktig Suka ut, stor skillnad om man jämför med hemmabygget från samma sextiotal :D :respekt:
Det som gör det hela intressant med hemmabygget är att det finns en historik bakom den :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 nov 2012, 20:25
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej då :lol: 14 växlar är det !
Kolla denna motor då, 50cc V3:a

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=11528&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 nov 2012, 11:14
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Nej då :lol: 14 växlar är det !
Kolla denna motor då, 50cc V3:a

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=11528&mforum=raketsport
Suzuki V3:a..... :cool2: .

Tänk att växla 14grr hur tusan skall man vet på vilken växel man kör... :?: :?: <!-- </EdIndex> --></div>