På gång igen!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

På gång igen!

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jepp, efter bilköp, jobbstrul mm har jag äntligen fått upp Scoteretten på arbetsbänken! Började med att plocka loss stiftet och färgen verkar vara så där chokladbrun som rekommenderats (se bilden, fast det är svårt att få färgerna återgivna exakt). Troligen ej för mycket olja, alltså, och i orginalhandboken jag just köpt står just 1:25 alltså 4%.
Plockade loss det trilskande (cykel)stödet och att det lossat var inte så konstigt, gängerna var halvt avslitna (bild)! Så det fick bli en extra mutter under stödplattan samt en extra infästning med en rejäl plåtskruv (bild) så nu ska det väl sitta!
Började plocka loss svänghjulsmuttern men förhoppningen att svänghjulet skulle sitta löst grusades. Får bygga mig en avdragare. Någon som har tips?
Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100
Inlägg: 539
Blev medlem: 27 maj 2008, 23:00
Ort: Mellerud

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte svänghjulsavdragare i Hobbex då det begav sig.
Vet inte om dom har sånt fortfarande. Det var i alla fall billigt. <!-- </EdIndex> --></div>
matzza
Inlägg: 6
Blev medlem: 04 aug 2008, 23:00
Ort: Norrköping

Inlägg av matzza »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Clas Ohlsson och Biltema har avdragare på hyllan kostar knappt nått.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar