Vad har ni för värme i era garage?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Vad har ni för värme i era garage?

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Själv har jag ingen värme alls just nu, så lusten o skruva är sådär, o börja trappas ned nu när vintern närmar sig.

men kollar på olika lösningar, allt från dieselvärmare, till nån vedeldad panna eller dyl...så vad funkar bäst för er? <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samma inne som ute!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag bergvärme installerat så jag har äntligen värme där.
Synd att garagedörren är så otät så jag får sällan över +10. <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Användarens profilbild
ilo55cc
Inlägg: 775
Blev medlem: 07 feb 2010, 00:00
Ort: Silverstaden

Inlägg av ilo55cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en 9kw byggfläkt som jag slår på nr jag är där. Värmer inte upp föt jämnan. Finns visserligen en gammal oljepanna men den har inte körts på 15-20år den törs man inte använda. Skulle ändå bli för dyrt att värma upp 150kvadrat bara för nöjes skull. <!-- </EdIndex> --></div>
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jötul Nr1. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns många sätt o värma upp hör jag. Jag är sugen på en dieselkanon, då blir man mer motiverad (pga värmen) att skruva och dona. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har garage i källarn i hyreshuset hyr med vatten o värme så där e de behagligt o greja. annars mekar ja på jobbet med mina saker!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->källargaraget värms upp med vattenburen värme, samma som resten av villan..

Bild

det yttre garaget är dock kallt ännu, funderar på en luftvärmepump dit.. staff_36-1


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
f50glx
Forumsponsor
Inlägg: 923
Blev medlem: 03 aug 2010, 23:00

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->norrahammar 300 köks panna till 3st stora vatten element inga problem att få +25ine när det är -30 ute <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Källardörren öppen till garaget. Vedvärme från Baxipannan. Dessutom Panasonic luftvärmepump, endast för garaget. <!-- </EdIndex> --></div>
henrik123
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 maj 2011, 23:00
Ort: bebbens stad.

Inlägg av henrik123 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vattenburen radiator men va hos polaren i igår som kör med fläktkonvektor på 25w, blev jävligt imponerad av den!. Kändes som billigt alternativ till luftpump. <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pannrummet med pelletspanna är mitt "garage". Alltså helt drägligt under den kalla säsongen, lite för varmt dock på sommaren.
Men då är jag helst ute i trädgården och mekar. <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman
Inlägg: 452
Blev medlem: 17 feb 2011, 00:00
Ort: Timmersdala Skövde sweden

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kroppsvärme :lol: vill jag meka bil får jag ta på mig. moppe kan jag meka i källaren :) har en fotogenvärmare i garaget. funkar väll men dörrarna e såotät. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vi har en byggfläkt numera.. förut har vi använt fotogenbrännare.



på annat garage har vi en vedeldad kamin som står i ett hörn, värmer på riktigt bra, tar lite lång tid så man får ju gå och starta innan man ska mecka. lagom tills det är varmt brukar man vara klar med det man ska göra. men är man där en hel dag så är det lungt. <!-- </EdIndex> --></div>
umekille
Inlägg: 1545
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kompis byggde en egen vattenburen el-panna och innan han gjöt
sulan på garaget la han vattenslingor i golvet. Att rekomendera då
inga element behövs och vid meck under en bil är golvet inte iskallt. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar