Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Vet ingett vad det till hör köptes så här för flera år sedan, likheten med Bosch är slående . <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Det här var synnerligen intressant och inget jag kände till heller, jag menar att det finns 12 volt mopedmagneter med brytare för europeiska mopedmotorer.
ISKRA tror jag har med BOSCH att göra. Det kan vara en licenstillverkare av Bosch produkter.
I svänghjulet är det magneter jag inte alls känner igen och det kan vara en modern speciell typ med extra starka magneter.
Likaså spolarna är speciella med kraftiga järnkärnor och rikligt lindade med betydligt tunnare tråd än vad man är van vid att se.
Ja, det här var intressant. Kan du berätta vad tändsystemet är till för motor och fordon?
Jag tänker lite.... Det kanske är lättare att få ut högre effekt men en högre spänning![]()
Det där är en pryl som tilltalar mig. Om den varit utlagd på Tradera hade jag varit med och budat i.a.f. en bit upp....HUSQVARNA SPORT skrev:Nä nu när det dykt upp igen ska jag prova att använda det har nog lite för mycket prylar hinner glömma men det är nog åldern.