Sida 1 av 1
Kokusan brytarlöst, 6 eller 12V?
Postat: 20 nov 2012, 07:08
av jonTe-Zündapp
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej,
Lite sugen på ett Kokusan till Zündappen men klurar på om man skall välja 6 eller 12V?
Fördelen med 12V borde ju vara att det blir lättare att få lite bättre ös i systemet. Bättre lyse o kanske bättre sprutt på gnistan?
Sedan gör det ju möjligt att koppla in 12V prylar som t.ex varvräknare som ej behöver vara svindyr original.
6V har ju sina fördelar genom att det bara är att "tuta o köra" och skulle man nu behöva hänga dit reservmotorn behöver man ju inte krångla med att byta tändsystem.
Tankar o åsikter?
mvh Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 nov 2012, 08:30
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->12V utan tvekan. Angående reservmotorn så förtjänar den också ett fint modernt tändsystem...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 nov 2012, 09:43
av jonTe-Zündapp
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:12V utan tvekan. Angående reservmotorn så förtjänar den också ett fint modernt tändsystem...

Mmmm...aningens dyrt

Men det tar ju inte så lång tid att byta över iofs. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 nov 2012, 10:29
av Skunkworkz
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bara regulatorn som skiljer.
Det har ingenting med själva tändsystemet
att göra.Välj 12v, jag kör med 55/60w H4
på Zundappen lyser skit bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Kokusan brytarlöst, 6 eller 12V?
Postat: 20 nov 2012, 10:30
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jonTe-Zündapp skrev:
6V har ju sina fördelar genom att det bara är att "tuta o köra" och skulle man nu behöva hänga dit reservmotorn behöver man ju inte krångla med att byta tändsystem.
Och varför skulle det vara någon skillnad om du nu hänger dit reservmotorn och flytta med 12v tändsystemet? <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Kokusan brytarlöst, 6 eller 12V?
Postat: 20 nov 2012, 10:40
av jonTe-Zündapp
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Johan Lat skrev:jonTe-Zündapp skrev:
6V har ju sina fördelar genom att det bara är att "tuta o köra" och skulle man nu behöva hänga dit reservmotorn behöver man ju inte krångla med att byta tändsystem.
Och varför skulle det vara någon skillnad om du nu hänger dit reservmotorn och flytta med 12v tändsystemet?
Igentligen inte mycket förutom att jag slipper det momentet då.
Har en komplett 3växlad motor som jag skulle vilja ha "hyllfärdig" komplett med kåpor, kick o växelpedal som det bara är att hänga på när man känner för det eller när den 5växlade rasar... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 nov 2012, 12:50
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motor i reserv.

Det behövs väl inte till Zyndapp. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 nov 2012, 14:00
av jonTe-Zündapp
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Motor i reserv.

Det behövs väl inte till Zyndapp.
Inget är okrossbart....inte ens Zündapp

Sedan kan det vara gött att variera sig....kunna åka tyst o lungt med 50CC/Bing 17 och slippa en vrålande Athena/Mikuni 24:a ibland

<!-- </EdIndex> --></div>