Syringarot?

Tips & frågor.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Syringarot?

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går man tillväga för att hitta en färg som liknar Syringarot? Jag har redan lackat ramen svart och kan inte backa nu... så vad finns det för bilfärger som är i närheten tro?

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
glava
Forumsponsor
Inlägg: 172
Blev medlem: 17 aug 2009, 23:00
Ort: Glava, Värmland

Inlägg av glava »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.mos-shop.de/zuendapp.php 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja i värsta fall så får det bli en leverans från Tyskland men jag är ju snål och vill helst tigga av lackeraren färgen gratis. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
glava
Forumsponsor
Inlägg: 172
Blev medlem: 17 aug 2009, 23:00
Ort: Glava, Värmland

Inlägg av glava »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ok.. har inte kollat upp den färgen , har aldrig tänkt tanken att ha den på nån av ks´arna :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte jag heller, inte förrän jag fick tag i en ram med blank bakskärm. Undrar hur det skulle bli med MCB piratröd? Antagligen för rött. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
glava
Forumsponsor
Inlägg: 172
Blev medlem: 17 aug 2009, 23:00
Ort: Glava, Värmland

Inlägg av glava »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ta med några bilder till din lackerare och kolla färgkartor bara, finns säkert nån färg som är nära nog.
Det finns väl inte så många i sverige i den färgen att jämföra med ... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har fått tag på en färg nu som verkar klart lovande. Den fanns i Ladas (!) karta och nu till helgen så prövar jag nog på nån kåpa. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ughla
Inlägg: 570
Blev medlem: 30 okt 2012, 00:00
Ort: den hodestadt

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte för att jag tillför något vettigt men det var en jäkligt snygg färg!
När jag kollade på google tyckte jag dock att kontrasten var väldigt hög på bilden du lade upp, de andra såg mer ljusrosa ut än rosa-lila som på bilden du visade. Är det en solid eller metalliclack? Skulle vara jävligt snyggt i metallic med den färgen på bilden du lade upp i första inlägget.



Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den ligger där emellan ungefär... tror jag. Men det är metallic ja, en sån där som man nästan vill gå fram och slicka på. Antagligen smakar den körsbär och lite viol. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ughla
Inlägg: 570
Blev medlem: 30 okt 2012, 00:00
Ort: den hodestadt

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja den ser ut som gott godis :) <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
Användarens profilbild
ughla
Inlägg: 570
Blev medlem: 30 okt 2012, 00:00
Ort: den hodestadt

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gillar gott godis. <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var svårt med belysningen och mobilen men så här blev det. :)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ta ett foto utomhus i dagsljus så får vi se <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1191
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg ganska rätt ut, finns en i närheten som har en riktig sån KS som är inreggad, mycket trevlig färg. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
ughla
Inlägg: 570
Blev medlem: 30 okt 2012, 00:00
Ort: den hodestadt

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->rätt och rätt - snyggt var det i varje fall :) vill se hela mopeden i den färgen <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
Skriv svar