Skoterett

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
JRA

Skoterett

Inlägg av JRA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej alla. Ni som renoverat en Skoterett: Hur sitter Crescent/Monark märket på stora motorkåpan/bakskärmen fast? Och hur bar ni er åt för att få bort det gamla helt? För nya lär väl inte finnas att uppbringa....? <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

En fru som inte är så glad i mopeder....än!
h.krusell

Inlägg av h.krusell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har för mig att det sitter små tappar gjutna i emblemet som sedan knackas platta på insidan av skärmen. Typ som en Nit.
Jag fick knacka av dom försiktigt, enda utvägen å få dit dom igen är väl o använda något jäkligt bra 2k epoxi lim antar jag. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mina Skoteretter har limmade emblem utan piggar, inga hål i bakskärm för genomföring av tappar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Mina Skoteretter har limmade emblem utan piggar, inga hål i bakskärm för genomföring av tappar.
Hej. Ja så tror jag på min är också! Nu har jag inte kollat supernoga, det är ganska tjockt med underedsmassa på(...tror jag) så jag ser inga "piggar" där. Ska skrapa lite i helgen för att se.... <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du kvar emlemen? Om inte så ska det se hål utanpå skärmen karossen för embleminfästning med piggar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Har du kvar emlemen? Om inte så ska det se hål utanpå skärmen karossen för embleminfästning med piggar.
Jo dom sitter kvar på. Ville inte börja bända på dom innan jag vet hur de sitter fast. <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

Skriv svar