framtidsprojekt

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då vilar spökis norrlänska kusin på egna hjul i allafall evildevil till och med stödet funkade på honom :wink:
Bild

nu är han då lite lättare att flytta på 8)


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vist är det rätt att kalla honom "Rödingen" eller thumb_up :shock: :D
Jag tror det här blir något alldeles extra 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter ganska bra med rödingen ännu så länge :meangreen: törs ju inte svara riktigt på vad de kommer att bli för lack på honom så småningom, han lär nog tuffa till sig lite i allafall evildevil :whistel: klart är så hör långt är att originalutseendet kommer att behållas så mycket som möjligt med de stora skärmarna o.s.v.. 8) sedan blir en hel del moderniserat oxå :nod: han får hur som helst stå och bida sin tid tills det fryser och blir vitt utomhus :cold:

någon som har en komplett framgaffel med styre över till Rödingen ?
kommer en mer detaljerad önskelista närmare jul :D

*Dr Novolette* vad använde du för lyktinsats till dina projektchassien?
rödingen kommer ju att behöva en framlykta :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja som lykta är det bara att låta fantasin flöda..till mina chassien har jag tagit det som funnits till hands. Ena gången tog jag sarg från en puch å kapade bort fästringen fån lyktpottan svetsade sedan ringen på den befintliga kåpan (det chassiet med "toppkåpa")
den andra tog jag ett gammalt asea cykellyse å försänkte in i tanken. Det sista chassiet gjorde jag nya fästen för att få ett kompactlyse att passa fick pressa sargen lite oval å kompenserade det med att slipa ur sargen för lyktglaset. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->annars, om du vill kapa av fästen för kåpan, kan du ta org lyset till en 2000s och bara sätta dit 2 fästen i "skålen". funkar fint! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ett originallyse lär nog inte bli helt lätt att hitta :wink: blir nog att försöka göra någon form av nödlösning :roll: tackar för alla tipsen, måste ju gå att göra nåt bra av dom ideerna.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar