Sida 1 av 1
Kickstart i andra länder på mopeder!
Postat: 03 jan 2013, 20:38
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kollade närmare på min mustangs motorn nu ikväll. typskylten på den är stämplad 1961. men kick fanns ju ej i sverige då väl? är mopeden från 1962 måntro med en motor som är ett år äldre. när kom kickstart i Tyskland? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 jan 2013, 20:49
av disktant
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sommaren 61 var det väll kicken kom ? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 jan 2013, 20:52
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1961 kom kickstart!
Men läder har man väl kickat i en jädrans massa år, sedan Dackefejden eller ännu längre tillbaka antagligen.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 jan 2013, 21:10
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:1961 kom kickstart!
Men läder har man väl kickat i en jädrans massa år, sedan Dackefejden eller ännu längre tillbaka antagligen.

ursäkta stavfelet! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2013, 03:11
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tysklands 25-moppar (mofa) har väl trampor än?
40-moppar och framför allt KKR har kick.
men i holland finns t.ex. sachs med fotväxel,trampor och 4,3hk cyl.
men svenska 61or hade som regel kick.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2013, 05:24
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har sett mofa som ser ut som motorcyklar med trampor och som man lätt cyklar förbi
För pappor med tjock plånbok eller vad??

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2013, 08:37
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då kan hela mkn moped va en 61:a alltså. Måntro när modellen kom? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2013, 09:25
av HSE
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var inte bara kicken som kom 1961, motorefekten höjdes också med 25% till en HK. Märktes i backarna för de som jag fyllt moppe 1960 och givetvis köpt sin moped då, hängde inte med de nyare mopedrarna när det kom till branta backar. Och i mina kretsar vågade man inte köra trimmat, polisen var på huggat och man ville inte riskera lämpet inför körkortet. Bil och riktig MC var ju vad man drömde om, ragga brudar på moped fungerade inte så bra...Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 22:29
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trampmoped:
/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 23:03
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->UK

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 23:09
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:UK

Japp.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 jan 2013, 12:51
av Sven
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En till märklig trampmoped
http://www.oldtimer-webring.de/cx25.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 jan 2013, 13:04
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jo det får man väl säga.
"Värsta varianten" jag sett dock är en Puch M50 med trampor å fotväxel. He he..
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 jan 2013, 13:24
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här skojar man inte heller bort...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 jan 2013, 15:02
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:Den här skojar man inte heller bort...

Ha ha...
/ P <!-- </EdIndex> --></div>