Tänkte mig att bygga enligt köparens egna mått, som han får beräkna i valfritt datorprogram eller på annat vis - med andra ord, jag tänker inte beräkna grejerna själv utan följer bara dom mått jag får. Hjälp för dom med någorlunda koll på vad dom vill ha, men inte den tid/kunskap/verktyg som behövs för att bygga det alltså. Antingen enkla underliggande rör, eller kanske "helt raka" pipor som köparen sedan kan kapa och vinkla headern på tills det passar hojen och sedan svetsa det sista själv - blir ju betydligt mindre jobb än att bygga hela röret från grunden.
Skulle i så fall byggas med gassvets och ca 0,7mm plåt. Ger mjuka och hållbara tunna svetsfogar, är ihop med TIG de bästa svetstyperna för avstämda pipor. (T.ex. vanlig MAG ger ojämnare fogar som kanske inte är det bästa när man vill ha en jämn insida, och blir gärna för hårda så dom kan spricka av vibrationer.)
Kastar väl med en bild på nått jag byggde för 1½ år sedan, ett par månader efter jag börjat använda svetsen. Har ju tränat en hel del sedan dess, men har inga bra bilder på något sånt.

Så, skulle det finnas något intresse framåt våren-sommaren (när kallgaraget blivit användbart igen), och vad skulle ni i så fall tycka det kan vara rimligt att betala? <!-- </EdIndex> --></div>