Sida 1 av 4
Sachs racing vev
Postat: 12 jan 2013, 12:30
av annesta
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det nån som vet vart dom säljer racing vevaxel till sachs 3/4 växlade? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 12:34
av Levve
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snacka med vrm Roffe. Han finns här på forumet.
Men han e inte gratis... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 12:37
av annesta
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo jag vet att han säljer men såg på tradera för nån vecka sen att det var nån som sålde en racing vev som inte var från VRM så tänkte om det finns nått annat alternativ. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 12:39
av Vegge
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det top-racing axeln så finns den att handla lite överallt. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 12:49
av annesta
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nämn någon affär så ska jag kika

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 13:06
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom vevarna går inte att jämföra. top racing må göra bra grejor, men vrm-veven är väl minst 2 snäpp bättre?
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 13:08
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var inte Top-racing veven djävulskt obalanserad typ? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 13:47
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vevaxeln Roffe säljer har 44 i slag.
Top racing axeln har 42 i slag.
Vi har forskat lite angående obalans och kom fram till att det inte var från vevaxeln. "Vi" bytte axel och obalansen kvarstod. Allt annat är också bytt, Kopplingskorg, transdrev, svänghjul, fortfarande obalans. När motorn byttes försvann obalansen.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 14:08
av annesta
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag är ute efter 42 slag, så Top racing axeln är inget att ha? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 14:48
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vill du köpa en vettig vev så är det väl top racing eller vrm som gäller, beroende på budget och trimningsgrad. alternativet är väl att renovera en orginalvev med ny vevstake. där finns väl alla kvalitetsnivåer att välja på.
det snurrar nog många top racingaxlar i dag. dom har ju sålts i många år.
och skulle dom vara direkt dåliga skulle man nog hört det.
Conrad: när ni böt motor, stoppade ni i top racing axeln i den nya då?
hittade ni nåt fel på den första motorn?
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 15:02
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag läste förut (några år sen) på Speedriders-forum där var det nån diskussion & då var det en del som "dissa" den, men det kanske var en tillfällighet? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 15:37
av Cobra5000
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> --><object width="425" height="350"><param name="movie" value="
http://www.youtube.com/v/ZPfKTiCUpJo"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
http://www.youtube.com/v/ZPfKTiCUpJo" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 15:46
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->beror väl på hur tung kolv du har om du får obalans ,antar att vevpartiet är balanserat för en viss vikt i lilländan och för ett visst varvtalsområde

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 15:47
av annesta
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir väl kanske till att man byter vevstake på orginal istället då. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 jan 2013, 15:57
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det är ju svårt att ge råd när du inget säger om vilken trimmning det ska bli på motorn.
den där hundradelen som den topracingveven kastade kan ju ha varit glapp eller spänning orsakad av dubbarna i mätgiggen.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>