Sida 1 av 1

ILO g50 plugg

Postat: 22 jan 2013, 18:37
av Veteranaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! har en ilo cylinder som jag vill ta bort pluggen på MEN hur gör jag det på bästa möjliga sätt!??
Hur mycket ska jag borra för att få bort pluggen??
Det är en aluminium cylinder 8)

Tacksam för svar! :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 jan 2013, 19:08
av ilo55cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bara att slipa bort pluggen med lämpligt slipstift. Ett jäkla göra men det går. Enda sättet,annars skaffar du en gjutjärnscylinder för den har ingen härdad plugg. När du slipat bort pluggen är väl insuget ca15 mm. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 jan 2013, 19:54
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilo55cc skrev:Det är bara att slipa bort pluggen med lämpligt slipstift. Ett jäkla göra men det går.
Eller så sitter man vid datorn å surfar fram en lämplig cylinder på Tradera.
Går för överkomliga priser där ibland iaf.

:)

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 18 feb 2013, 21:43
av Veteranaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->stämmer det att gjutjärnscylindern inte har någon plugg??? en del säger att den har det men vissa säger inte?? :? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 18 feb 2013, 21:59
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gjutjärnscylindern har ingen plugg, har haft dom varianter som fanns i sverige, och ingen av dom har haft det. Lättfilat :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 18 feb 2013, 23:20
av Mopedersen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I Norge har vi jo ikke dette problemet. Maks motoreffekt er 2,5Hk.
Min "norske" Ilo-motor med aluminiumssylinder har 14mm åpning.
Disse motorene er det ikke mange av i Norge, men i Tyskland burde det vel være mulig å finne.

Bilder av min motor.

Innsug.
Bild

På forgasseren står det: P14/10
Bild

Motorskilt.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>