2000 projekt

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

2000 projekt

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ville visa upp vad grannen kom hem med åt oss. :D
Grannen och hans tvillingbror köpte varsin 2000 1957. Ena fanns kvar, men motorn hade plockats till något annat för länge sedan. Framhjulet har bytts ut under årens lopp, verkar vara ett Compact hjul. Någon som har ett original till 2000?

Den är riktigt fräsch i plåten och den har dessutom tillbehörshastighetsmätaren. Det blir en original renovering så småningom.


Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vissa har det bra :) <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett fynd, spökis hälsar och vi ser fram mot renoveringsuppdatering. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja ni har flyt ni å det "svåra" lyset verkar ju sitta där :wink: ..själv köpte jag ett chassie på tradera den 2a maj från stockholm å har inte fått det än.. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, båda lyktorna finns. Glaset på framlyktan är sprucket, men jag tror vi har något som passar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härlig moppe Jossan , ser fram emot eran originalrenovering 8)
blir ju kul att se er visa upp den i Moonshines klubbmonter på åhlensgaraget nästa år :wink: min är nog inte klar då misstänker jag :? <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
HillBilly
Forumsponsor
Inlägg: 639
Blev medlem: 16 feb 2009, 00:00
Ort: Karlstad Värmland Sverige

Framhjul

Inlägg av HillBilly »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ett framhjul till övers
pris ? vi kan diskutera det.
pm a mig om du är intresserad <!-- </EdIndex> --></div>
Glad skit
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nästan så att jag undrar om inte syskonet till denna står hos svärfar. Han har en exakt likadan, utan hjul och motor. Har ännu inte lyckats lägga vantarna på den... jobbar på det. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketlack
Inlägg: 40
Blev medlem: 07 dec 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors
Kontakt:

Inlägg av Raketlack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Denna kommer från Västerbottens inland, i fjällen, där tvilling grabbarna växte upp. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet inte var svärfars kommer ifrån men just nu finns den ganska precis på gränsen mellan Västerbotten och Västernorrland... rejält i inlandet. Ska höra med gubben... rätt vad det är så är det ett syskon han har... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det skulle vara intressant. Måste höra med grannen exakt var han växte upp. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:ja ni har flyt ni å det "svåra" lyset verkar ju sitta där :wink: ..själv köpte jag ett chassie på tradera den 2a maj från stockholm å har inte fått det än.. :cry:

tjoho! jag fick mitt chassie idag!
så nu ska jag inventera i delarna.. det jag vet att jag saknar är 2000hjul med fullnav. Men det går ju att ekra om för det är väl vanliga crescentnav fast med 2000 alu fälgbanor.? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketsport; svärfar mindes inte var hans rödvita 2000 kom ifrån. Han köpte den bara för att sno hjulen till en sulky :shock:

Dr Novolette; får vi se bilder på underverket då? <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:lol: ha..ha ja nog kan jag väl lägga ut en bild på liket det är en målad ram med bucklig tank å en rostig sadelstomme samt en gaffel med leveransskadad framskärm (paketet levererat på högkant)varför pröjsa över 1500 för ngt sådant :shock:
Jag har länge varit lite sugen på en viss modell av 2013 den metallic saffranslimegulgröna å tänkte bygga från scratch med bara samlade delar blir nog dyrare men kul på ett sätt att rädda en moppe av delar jobba baklänges liksom traderatvärtom :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar