Sida 1 av 2

Nicasil/kromat skillnad

Postat: 03 feb 2013, 19:33
av simme42
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en äldre eurocilindro 70cc zundapp var det kromat lopp på dom?
Eller nicasil som på Athena för eurocilindros är väl föregångarna till Athena.
Hur ser man skillnaden annars?
Är det någon skillnad på vilka kolvringar som kan användas? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 03 feb 2013, 22:03
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gjutjärnsring gäller i nikasil och krom <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 03 feb 2013, 22:11
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men det går också med cromring i nikasil. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 feb 2013, 06:10
av simme42
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan jag se vad det är för lopp i cylindern nikasil eller krom. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 feb 2013, 12:24
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag fattat så går det blanda hejvilt. Förutom chromringar i chromlopp! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 feb 2013, 14:06
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Förutom chromringar i chromlopp!
Kromade ringar i kromlopp då? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 feb 2013, 16:44
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eurocylindro blev väl athena var det inte så <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 feb 2013, 17:13
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:
Rexxy skrev:Förutom chromringar i chromlopp!
Kromade ringar i kromlopp då?
Jag visste du skulle klaga, så jag gjorde fel med flit! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 feb 2013, 19:31
av simme42
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:eurocylindro blev väl athena var det inte så
Då har båda fabrikaten nikasil lopp då eller? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 feb 2013, 20:04
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->troligen har då kört så och inte haft nåt problem <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 feb 2013, 20:17
av simme42
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:troligen har då kört så och inte haft nåt problem
Bra då kan jag ha kromring i min eurocilindro köpte en när jag beställde från mop-shop <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 feb 2013, 21:06
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dom tidiga Eurocylidro cyllarna var det kromlopp <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 feb 2013, 21:53
av simme42
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
selma skrev:I dom tidiga Eurocylidro cyllarna var det kromlopp
kan man se skillnad på loppen krom/nikasil? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 05 feb 2013, 00:29
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hitta denna Info från Duells...Lite att tänka på vid montering av kolvar.. 8)

MONTERA ALDRIG CROMERINGAR I EN CROMECYLINDER. Motorn skär ögonblickligen.
Kolvringar av molybdenstål kan användas i alla typer av cylindrar.

http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?lcid=1053&nid=308207&t=info <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 05 feb 2013, 09:20
av Frolzon
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I Zundapps original päroncylindrar var det hårdförkromade lopp.
Kromlagret var inte lika tunt som manglad GladPack heller.

Det märktes om inte annat, när borret gick igenom det lilla hålet med utseende som en visselpipa i insugningskanalen... :shock: <!-- </EdIndex> --></div>