Hur många Volvo Duett?

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Hur många Volvo Duett?

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har letat som en galning efter ett svar på den frågan, men förgäves, är det någon här som vet hur många (fungerande) bilar av märket Volvo Duett som finns kvar i Sverige? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kanske Transportstyrelsen kan svara på? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Södåb
Inlägg: 154
Blev medlem: 15 jun 2009, 23:00
Ort: Långsele

Inlägg av Södåb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härliga bilar har haft 5 stycken men min Duett tid är förbi.
Har dock bra mycket prylar kvar till dem, får väl se när man får tummen ur och säljer av lite. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Transportstyrelsen har det, förra ägaren kollade min DKW och det fanns 10 kvar i registret ( Varav 2 i Mora , min och en till) <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för alla svar, har precis skickat ett mejl till transportstyrelsen, hör av mig när jag får svar därifrån :) <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju noga att du begär rätt information från Länsstyrelsen också, det du begär ska vara med typbeteckning 445** samt 211**, och som är PB (Personbil) och LB (Lastbils) registrerad.

Edit, och fungerande bilar kan du ju aldrig fåt reda på annat än att ringa varje ägare och fråga :)
Däremot får du ju ut hur många som är i trafik respektive avställda, samt när dom blev avställda. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchen
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 jan 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet med mig att det finns iallafall 2 eller 3 st i krokarna, varav 1 finns i byn, men den körs inte. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Användarens profilbild
Puchen
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 jan 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:Det är ju noga att du begär rätt information från Länsstyrelsen också, det du begär ska vara med typbeteckning 445** samt 211**, och som är PB (Personbil) och LB (Lastbils) registrerad.
Då får man väl med alla EPA/A-traktorlik också? Rätta mig om jag har fel. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Puchen skrev:
Amarace skrev:Det är ju noga att du begär rätt information från Länsstyrelsen också, det du begär ska vara med typbeteckning 445** samt 211**, och som är PB (Personbil) och LB (Lastbils) registrerad.
Då får man väl med alla EPA/A-traktorlik också? Rätta mig om jag har fel.
Nä, det är därför han bara ska begära ut PB och LB, EPA/A-traktor är TR <!-- </EdIndex> --></div>
Halvars
Inlägg: 473
Blev medlem: 06 feb 2011, 00:00
Ort: Sachsdalen

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns ju ett par duetter i varje by, så ta reda på hur många byar det finns i Sverige och dubbla det så är du i närheten :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Halvars skrev:Finns ju ett par duetter i varje by, så ta reda på hur många byar det finns i Sverige och dubbla det så är du i närheten :D
Här i Mora/Orsa finns det ett ganska bra antal, ser dom titt å tätt , men bara "äldre" gubbar som kör :) <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick svar från transportstyrelsen idag, i form av ett dokument med "en förteckning över alla Volvo Duett (210 och 445) som är registrerade i Sverige just nu". Även de avställda Duetterna är med.

Kort sammanfattat så finns det, enligt transportstyrelsen, 82 registrerade Duetter i Sverige.
Med den siffran kan man ju ta för givet att EPA- och A-traktorerna inte räknas med :roll:

Kan skicka filen om någon skulle vara intresserad :)

Passar på att tacka för alla bra svar, det hjälpte verkligen :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara 82 22_yikes.gif

Det var inte många :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va! Så få? finns i alla fall 2 st avställda i Vännäs <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
glava
Forumsponsor
Inlägg: 172
Blev medlem: 17 aug 2009, 23:00
Ort: Glava, Värmland

Inlägg av glava »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Står en här med, avställd.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar