<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej allihopa
Ska göra en lättare renovering av min nyinköpta f50 som kom hem igår.
Ge mig info om den om du kan.
Det viktigaste nu är en allmän genomgång sedan gå igenom växelmekanismen.
jag vänder mig till er om jag behöver hjälp:)
Saknade delar:
Slutet av ljuddämparen
Hastighetsmätare
Rätt kopplingshandtag <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser ut som ett bra köp!
Det är bara fråga om du stöter på något problem under servicen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack. den var billig. Köpte den för en 500 hundring. Den startar och går men växlarna är lite dumma och växelspaken är fastsvetsad.
Rensade förgasaren idag men den rann ur ett hål som är svårt att förklara var det sitter men det sputade ut när man satte på soppakran, Varför? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: 500:- det kan man kalla kanon pris jag säger bara grattis till en bra affär där blev jag avis på dej <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jösses, Körmoped en 500 hundring får man bara ett hjul för, nu har du allt haft tur, förgasaren flödade nog över när soppan rann, Stäng kran och kör den tom , öppna kran igen så blir det nog bättre, i annat fall får du nog plocka sönder förgasaren och kolla allt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det ett hål som ska finnas eller har den ärgat sönder. Kanske du kan fota och visa var? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->troligen lufthålet som överfylls pga. ärgjox i den lilla gropen längst ner i flottörhuset som gör att flottören fastnar alt. en kass flottör som sjunker eller en flottörnål som inte tätar i konan på inkommande ledningens säte. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns det någon som har delarna jag saknar?
Är det samma sadel på F-50 som E-type?
Förgasar bilder kommer senare idag troligtsvis. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej, det är inte samma sadel på F50 o E-type. Men det är väl bara att klä om den du har. Stommen såg rätt fräsch ut.
Mätaren är DYR och inte så lätt att hitta. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Körmoped, min sadel klädde skomakaren hemma i byn om och det blev billigt och bra , så fråga skomakaren där du bor om han kan, <!-- </EdIndex> --></div>