Sida 1 av 2
Peugeot 107 som spikar
Postat: 18 feb 2013, 10:30
av Professorkalllkyl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Knacksensorn och tempgivaren i toppen är bytt.
Är det någon som har tips på vad som kan vara fel? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 10:49
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lasse Väss kanske kan svara, han
lurar väl på folk sånna bilar...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 10:58
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä ?? Det är för nytt

det är väl nån jäv..givare nånstans

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 11:04
av Professorkalllkyl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag får inget felmeddelande om någon givare

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 11:10
av HSE
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur ser tändstiften ut är första frågan. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 13:10
av Professorkalllkyl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stiften är väldigt ljusa så den går nog för magert. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 13:32
av Professorkalllkyl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar på om jag skulle ha valt Säljes istället för Övriga fordon

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 16:09
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Professorkalllkyl skrev:Funderar på om jag skulle ha valt
Säljes istället för Övriga fordon


<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 16:28
av HSE
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tar alltid ett komp prov när det är mystiska fel, förvånandsvärt ofta upptäcker man att det är dålig komp på någon cylinder som spelar in. Och är inte grunden frisk så kan man byta delar tills plånboken blir tom. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 16:49
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det sitter en lambasond så kan man lura den lite, men jag kan inte det. Det är väl lamban som talar om hur mycket bensin som skall martas in. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 17:36
av Professorkalllkyl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm Jag sitter och funderar på om det kan vara för lågt bränsletryck?!?!? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 18:22
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bytt bränslefilter? Kan göra så att det inte kommer fram tillräckligt med soppa.
Testa 98 oktan?
När spikar det? Vid gaspådrag eller vid jämnbelastning oxå?
Tankat på något nytt ställe du inte brukar tanka på och fått dålig soppa kanske.
Ta av pluspolen över natten så du nollar ut alla parametrar i styrdonen. När du sen sätter på polen igen var noga med att sätta på tändning men utan att start och utan att röra gasen, när tändning är på ge sedan gas långsamt till bottenläge och släp tillbaks tre gånger detta för att gasspjällssensorn ska lära sig ändlägena. men utan att starta. stäng av och starta sedan kör sedna som vanligt igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 18:39
av Professorkalllkyl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kan nog vara ide att byta bränslefilter.
Den spikar på 98 också.
Oftast spikar den vid svagt gaspådrag vid 2000-2500 varv.
Jag ska prova ditt gasspjällstips. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 18:51
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Säger då dä , jävl.. Toyota måtåårer

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 19:10
av PUCH-60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja den går säkert bara på 3 cylindrar också

<!-- </EdIndex> --></div>