Jag gjorde ju en blå 517 också . . .
Postat: 01 mar 2013, 14:48
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som jag nämnde i min andra tråd så blev det ju två mopeder av "Falköpingspartiet".
En helt vanlig brilliantblå KS 50 med bra lack och i övrigt bruksskick tänkte jag . . . Inga konstigheter och bara originaldelar även om del av dem är lite ankomna.
Jag tänkte sälja denna mopeden och för den som vill pilla lite lagom så har den ju potential. Bara att byta grejer lite bit för bit så får man ju en toppfin utan att för den skull behöva riva ner hela mopeden.
Dessutom är den ju helt ok att köra som den är. Lite småmuggiga kromdelar eller en och annan buckla i tanken försämrar ju inte funktionen eller åkupplevelsen hos denna mopedernas konung . . .
En utmärkt ram av 1975 års modell:

. . . och så lack på den:



Riktig billack med extra reptålig klarlack i kulören Ford Levente blue 2246.
Den anses motsvara, så gott som exakt, Zündapps Briliantblau . . .

Och så en bra motor
3-växlad 50 cc med original 2,6 hästar och 17 Bing:

Precis som som det skall vara.
Jag tycker dessa cylindrar är de bästa. Ser bra ut och ger alldeles lagom kraft utan att väsnas och sticka i polisens ögon.
Denna maskinen gick dessutom väldigt bra som den var.Kanske inte den tystaste Zündappmotor jag hört men mycket bra för att vara orenoverad och väldigt lättstartad. Jag körde ett par tre mil, när det var plusgrader häromsistens, utan minsta störning.
Nytt Jamarcol inhandlat hos Lennart i Jonsered:

På det hela taget blev det en riktigt trevlig moped.
Jag känner mig väldigt nöjd



Och nu skall den, som sagt, säljas till förmån för det oranga projektet så jag lägger den i "säljes" här på forumet först.
Trevligare än Blocket och bara "rätt" målgrupp
. . . F <!-- </EdIndex> --></div>
En helt vanlig brilliantblå KS 50 med bra lack och i övrigt bruksskick tänkte jag . . . Inga konstigheter och bara originaldelar även om del av dem är lite ankomna.
Jag tänkte sälja denna mopeden och för den som vill pilla lite lagom så har den ju potential. Bara att byta grejer lite bit för bit så får man ju en toppfin utan att för den skull behöva riva ner hela mopeden.
Dessutom är den ju helt ok att köra som den är. Lite småmuggiga kromdelar eller en och annan buckla i tanken försämrar ju inte funktionen eller åkupplevelsen hos denna mopedernas konung . . .

En utmärkt ram av 1975 års modell:

. . . och så lack på den:



Riktig billack med extra reptålig klarlack i kulören Ford Levente blue 2246.
Den anses motsvara, så gott som exakt, Zündapps Briliantblau . . .

Och så en bra motor
3-växlad 50 cc med original 2,6 hästar och 17 Bing:

Precis som som det skall vara.
Jag tycker dessa cylindrar är de bästa. Ser bra ut och ger alldeles lagom kraft utan att väsnas och sticka i polisens ögon.
Denna maskinen gick dessutom väldigt bra som den var.Kanske inte den tystaste Zündappmotor jag hört men mycket bra för att vara orenoverad och väldigt lättstartad. Jag körde ett par tre mil, när det var plusgrader häromsistens, utan minsta störning.
Nytt Jamarcol inhandlat hos Lennart i Jonsered:

På det hela taget blev det en riktigt trevlig moped.
Jag känner mig väldigt nöjd




Och nu skall den, som sagt, säljas till förmån för det oranga projektet så jag lägger den i "säljes" här på forumet först.
Trevligare än Blocket och bara "rätt" målgrupp
. . . F <!-- </EdIndex> --></div>