Sida 1 av 1

royal enfield

Postat: 10 apr 2013, 21:54
av reggaefisken
Så då ska man börja med A behörighet och tillbringar större delen av sin lediga tid att kolla motorcyklar.

Och stötte på detta:
http://www.norrvalla.se/?pid=23&sub=19

http://www.royalmotorcycles.com/

Vill ha en veteran motorcykel, men detta känns som ett säkrare alternativ. Eller?

Kom i håg att jag såg många royal enfield i Indien. Gick i funderingar att importera en till Sverge.
Och undra varför de inte såldes i Sverge?

vad tror ni en bra mc eller rena skräpet?

Postat: 11 apr 2013, 01:08
av 56:an
Royal Enfield vad kan det betyda?

Kunglig Enfald? :roll:

Re: royal enfield

Postat: 11 apr 2013, 03:00
av Frolzon
reggaefisken skrev:Vill ha en veteran motorcykel, men detta känns som ett säkrare alternativ. Eller?
Ett annat alternativ vore ju en Kawa 750, blårök och allt. :)
http://www.youtube.com/watch?v=kYb2pWxPyzw

Re: royal enfield

Postat: 11 apr 2013, 04:24
av Hasse
reggaefisken skrev:Så då ska man börja med A behörighet och tillbringar större delen av sin lediga tid att kolla motorcyklar.

:thumb: SÅ Rätt Tänkt.

Postat: 11 apr 2013, 07:46
av reggaefisken
Tack hasse :-)

Kawan värkar inte helt fel! Men en maskin som gör över 100mph utan problem kommer betyda min död :'(

Känner mig själv ganska bra på den fronten.

Men ingen som vet något om kvaliteten? På den kungliga enfalden.

Postat: 11 apr 2013, 08:53
av pangerva
Kolla lite här t.ex. Inte helt ogooglebart.

http://www.reviewcentre.com/reviews55233.html

Postat: 11 apr 2013, 10:48
av reggaefisken
Google kommer jaga dig pangerva =p

Klart jag har kollat runt en hel det om dessa maskiner och fått två helt olika syner på dem.

De ena säger att det är maskiner som aldrig slutar funka hur mycket man än plågar dem. Och underbara att köra.

Och de andra säger att det är rena skitet som du köper med inkluderande nostalgi rost och är otroligt obekväma och slöa

Men den sidan du länka beskriver köparen ganska bra "något du upptäcker småvägarna med och inget du kör långresor på motorvägen med"

Jag gillar småvägar 8)

Postat: 11 apr 2013, 11:47
av Raketsport
Noterade att många hade keps på lyktan. Vilket gör att de inte går igenom svensk besiktning.

Postat: 11 apr 2013, 12:52
av reggaefisken
Vet inte om kepsen är på när man köper dem i sverige, men det käns kasst om de säljs här och man inte får köra dem :-(

Postat: 11 apr 2013, 12:56
av Raketsport
reggaefisken skrev:Vet inte om kepsen är på när man köper dem i sverige, men det käns kasst om de säljs här och man inte får köra dem :-(
Har man keps på huvudlyktan så måste den i alla fall demonteras innan besiktning för att den ska gå igenom, den är för vass vi kollision med annat fordon eller människa.
På vissa hojar kan ljusbilden rubbas då man tar av kepsen så då får man ombesiktning för det istället. Bättre att vara utan, det tyckte i alla fall vi då vi körde fram och tillbaka för ombesiktning.

Postat: 11 apr 2013, 16:12
av NRoos
Det här är ju helt personligt och helt fakta löst tyckande:

Enfield var säkert bra förr då man satsade på kvalite runt om överallt men jag är skeptisk till att det är något att ha idag. Jag har mc-kort men ingen körbar eller laglig mc att köra med. Jag har gått i tankarna om att köpa en japan och då en Honda då jag tror starkt på dom men jag tror också väldigt gott om bmw.

Postat: 11 apr 2013, 16:37
av a@westman
problemet med keps på lyktan genom bes löses enkelt med att sprätta en bit slang på längden o sedan sätta den på kepsen. ett trix jag fick lära mig då jag hade 4 på oldsen:-)

Postat: 11 apr 2013, 17:10
av erlan
vill du ha en hoj där du inte behöver vara rädd att hojen ska orka gå fortare än du behärskar så kan väl en Honda cb125 från 70 talet vara ett alternativ.
fast då får du nog räkna med att 80cc sachs EKFmopparna åker ifrån dig.

erlan

Postat: 11 apr 2013, 20:10
av Raketaren
Raketsport skrev:Noterade att många hade keps på lyktan. Vilket gör att de inte går igenom svensk besiktning.
kompisen skar till en genomskinlig gummislang å monterade på lyktkepsen å vips så gick det bra att besikta mc n.. 8) eftersom lyktkepsen då inte längre hade vassa kanter..