Mopedbutiker

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Frolzon
Inlägg: 1290
Blev medlem: 11 maj 2010, 23:00
Ort: Dalsland

Re: Mopedbutiker

Inlägg av Frolzon »

kejsaren skrev:
GhR08 skrev:Sen har jag köpt 90% av grejerna till min Compact hos Ettans.
Leveranstiderna varierar, men aldrig över 10 dagar vilket jag ändå tycker är godkänt.
:shock: :shock: :shock: :shock:
Har man grejerna på hemsidan som "Finns på lager" är det absolut INTE okej med 10 dagar.
Kanske har "Lagret på vägen", som var ett modeord för tjugofem år sedan... :)
cykelbud02.jpg
cykelbud02.jpg (82.47 KiB) Visad 3892 gånger
Användarens profilbild
disktant
Inlägg: 1124
Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby

Re: Mopedbutiker

Inlägg av disktant »

kejsaren skrev:
GhR08 skrev:Sen har jag köpt 90% av grejerna till min Compact hos Ettans.
Leveranstiderna varierar, men aldrig över 10 dagar vilket jag ändå tycker är godkänt.
:shock: :shock: :shock: :shock:
Har man grejerna på hemsidan som "Finns på lager" är det absolut INTE okej med 10 dagar.
Betalar man dom höga fraktpriserna en del tar så skall det fanimej inte ta mer än 2-3 dagar
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot

http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Användarens profilbild
GhR08
Inlägg: 340
Blev medlem: 16 okt 2014, 08:16
Ort: Stockholm

Re: Mopedbutiker

Inlägg av GhR08 »

disktant skrev:Betalar man dom höga fraktpriserna en del tar så skall det fanimej inte ta mer än 2-3 dagar
Det har du faktiskt rätt i.
Däremot måste jag rätta mig själv, räknade med helgerna, så leverans på 4-8 dagar vid de 5 tillfällen jag beställt.
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: Mopedbutiker

Inlägg av musköchrister »

inte så nöjd med dackonline,beställde 7st däck,4 olika dimensioner 24/3. 25/3 fm får jag orderbekräftelse. 25/3 em får jag annulering av 2 däck(vi kan inte leverera) 30/3 kommer 1st däck. 31/3 idag kommer ny annulering av 2 andra däck(vi kan inte leverera) ska bli spännande och se vad som händer med dom 2 som är kvar,blir dom levererade eller blir dom också annulerade?
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Mopedbutiker

Inlägg av Raketsport »

musköchrister skrev:inte så nöjd med dackonline,beställde 7st däck,4 olika dimensioner 24/3. 25/3 fm får jag orderbekräftelse. 25/3 em får jag annulering av 2 däck(vi kan inte leverera) 30/3 kommer 1st däck. 31/3 idag kommer ny annulering av 2 andra däck(vi kan inte leverera) ska bli spännande och se vad som händer med dom 2 som är kvar,blir dom levererade eller blir dom också annulerade?
Konstigt det där att man får orderbekräftelse och sen annuleringar. Saldot i webbshopen verkar inte stämma
//Jossan
Josefine Andersson
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: Mopedbutiker

Inlägg av musköchrister »

nu har jag hittat dom 2 sorterna som dom inte kunde leverera hos en firma i Sverige.har beställt och fått orderbekräftelse,hoppas dom har hemma så inte dom försöker ta hem från dackonline.fortsättning följer
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: Mopedbutiker

Inlägg av musköchrister »

dom skickar med schenker kostar 149:- är ju inget att säga om,men schenker tar 150:- för att avisera på telefon så man kan vara hemma och ta emot paketet.annars hamnar det i spånga(10 mil) så man blir tvungen att hämta där
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: Mopedbutiker

Inlägg av musköchrister »

idag kom ialla fall 2 däck till från dackonline.så 3st av 7 lyckades dom leverera
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: Mopedbutiker

Inlägg av musköchrister »

idag kom i alla fall duro-däcken från firman i Sverige.men jag tänker inte rekommendera den firman.inget telefon nummer så man kan prata med dom.bara mail och det var ju som att prata med en vägg.svarade inte på det man frågade.kunde inte ens svara på om han hade dom hemma.sen var ju inte schenker så speciellt hjälpsamma när det skulle levereras.som tur var ,var det en vettig chaufför som slängde av det utan att få påskrivet.det sa schenker var helt omöjligt.och jag kunde inte få hämta det själv på deras lager.då var jag tvungen att kontakta firman som skickat och få dom och ändra från utkörning till hämtning.var ju inte så lätt när man inte har telefon-nummerBild
photo hosting sites
det hö är 3.00x17 ,det närmaste original-däcken jag hittat. det vä är 3.25x17
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Re: Mopedbutiker

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

Jag beställde kolv,drev,avdragare,packningar lite muttrar i måndags kväll och fick delarna med posten kl 10 i dag från mopedrenovering kanon bra service .
Användarens profilbild
GhR08
Inlägg: 340
Blev medlem: 16 okt 2014, 08:16
Ort: Stockholm

Re: Mopedbutiker

Inlägg av GhR08 »

Sista gången jag beställde hos ettans.
Först tog det 3 veckor att få hem grejerna. Sen hade dom tagit bort dom 10% rabatt jag fått tidigare. Ursäkten är att det varit påsk (Beställde 2 veckor innan påsk) och att dom bara ger 5% rabatt till nya kunder och ingenting annat..
Använt samma kod 3 gånger, flera10ra, och alltid fått 10% rabatt. Står ingenting om nya kunder eller 5%..
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Mopedbutiker

Inlägg av erlan »

spocht_winner :bike_pedalare:
posch
Forumsponsor
Inlägg: 244
Blev medlem: 08 jul 2009, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Mopedbutiker

Inlägg av posch »

HUSQVARNA SPORT skrev:Jag beställde kolv,drev,avdragare,packningar lite muttrar i måndags kväll och fick delarna med posten kl 10 i dag från mopedrenovering kanon bra service .
Har samma erfarenhet, alltid mycket snabba leveranser. Har nog beställt 7-8 gånger utan problem.
Kuli
Inlägg: 380
Blev medlem: 29 aug 2009, 23:00
Ort: Örebro

Re: Mopedbutiker

Inlägg av Kuli »

Beställde lite grejer från Mopedrenovering.se och det funkade bra.

Nu visade det sig att det ev. är fabrikationsfel på del och nu svaras det inte på mail och inget telefonnummer på hemsidan.

Mailat på två olika adresser och inget svar på 5-6 dagar. Någon som vet någon om hur det brukar vara ?

/Kuli...
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Mopedbutiker

Inlägg av pnilz »

Kuli skrev:Beställde lite grejer från Mopedrenovering.se och det funkade bra.

Nu visade det sig att det ev. är fabrikationsfel på del och nu svaras det inte på mail och inget telefonnummer på hemsidan.

Mailat på två olika adresser och inget svar på 5-6 dagar. Någon som vet någon om hur det brukar vara ?

/Kuli...
Skicka ett PM till Puchlasse här på forumet fungerade bra för mig när jag hade några synpunkter svarade snabbt!
Skriv svar