Hilfe! Sachs torpedo drei?

Tips, frågor och allmänt snack.
BILL
Inlägg: 11
Blev medlem: 14 jun 2009, 23:00

Hilfe! Sachs torpedo drei?

Inlägg av BILL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Jag har "lyckats" få isär mitt treväxlade baknav... Och jag har fått ihop det också, sånär som på en liten detalj... Detaljen ifråga är med på bilden, jag har placerat skruvmejselns spets mot den. Frågan är: Var i h-vete skall detaljen sitta?! Tacksam för hjälp/sprängskisser/tips etc mm...

/ Johan
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var har du ringdrevet? Finns inte med på bilden som jag ser. <!-- </EdIndex> --></div>
BILL
Inlägg: 11
Blev medlem: 14 jun 2009, 23:00

Inlägg av BILL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det satt i navet vid fotograferingstillfället... Är det där någonstans "detaljen" skall sitta? -Om det kan vara till någon nytta så kan jag av din daterings-tråd dra slutsatsen att navet är från 73. <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du tagit isär alla delar? Isåfall kan den antingen sitta vid bromskonan eller ringdrevet. Om du inte gjort det så ser jag ingenstans den skulle sitta löst eller utanpå. <!-- </EdIndex> --></div>
christian
Inlägg: 76
Blev medlem: 16 mar 2009, 00:00

Inlägg av christian »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har inte kollad hela innehållet, men kanske du hitter nogot här http://www.sram.com/_media/pdf/sram/dealers/DTM_GHS_Sv_99.pdf <!-- </EdIndex> --></div>
BILL
Inlägg: 11
Blev medlem: 14 jun 2009, 23:00

Inlägg av BILL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har inte tagit isär mer än vad som synes på bilden i mitt första inlägg. Dvs jag har inte plockat av fler låsringar än den som sitter på axeln, så jag kan inte riktigt begripa hur jag lyckats åstadkomma detta...

Jag har kollat i SRAM manualen också, men inte heller där kunde jag finna något som löser mysteriet...

:?:

Jag har surfat och kollat på diverse sprängskisser, men ingenstans har jag lyckats se denna detalj! Otroligt... <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du ej hittar den i sprängskissar och bilder på navet så tror jag inte att det påverkar funktionen om du inte har med denna detalj. <!-- </EdIndex> --></div>
BILL
Inlägg: 11
Blev medlem: 14 jun 2009, 23:00

Inlägg av BILL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag får hoppas på det! Tack för all hjälp! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Christer Gustav "Stoffe" Svensson 1950-1978
Knut Kenneth "Kenta" Gustavsson 1949-2003
Hoppas inte det här är nå hashtomtar du hyllar eller? ä man ute å cyklar... :bike_pedalare: (fattar inte va dom gjorde bra...mer än att droga?) lyssna på riktig rock istället AC/DC,Led Zeppelin,Queensriche,black sabbath... :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hyllar dom inte precis, men tycker att det är värt att veta de "startade" den svenska mods-kulturen. Stoffe dog ju en tragisk död på T-centralen genom en överdos heroin. Kenta var ju en alkoholist som rökte brajj varje dag. Men om du störs av detta så kan jag ta bort signaturen och ersätta den med något annat. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä inte störs man av det,jag trodde först det va några duktiga gamla cyklister men sen kändes Kenta's namn lite fel i det sammanhanget... :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är en sprängskiss
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rolle stå på dej , jag vet också vad dom två står för , men tyck vad du vill, det är din rätt, Zappafan : jag gillar också dina idoler + några andra , Tex JJ.Cale, Chris Rea , som står för en j-t bra musik, men (drogninig?)hmm :D 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alf-Johan: Du har rätt. Sverige är ett fritt land och jag håller mig inom "lagliga" gränser.
Jag lyssnar själv inte på Led Zeppelin, Frank Zappa osv. Jag håller mig till Beatles, Hep Stars, Shanes, Jefferson Airplane, Animals osv.

HUSQVARNA-SPORT: Den där sprängskissen stämmer nog inte helt eftersom den är i från 1961, men själva navet är ifrån 1973. Om jag inte minns fel så har det gjorts några ändringar mellan dom åren :wink: :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det finns en del olika modeller och jag känner inte direkt igen din del men det skulle kunna vara en låsring till planetväxeln (nr 29 i bilden)? Lycka till :D
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar